Avatar billede bjd Nybegynder
16. november 2007 - 11:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Vista og WoW

Hvilken computer (eller hvilke HW-komponenter) vil i foreslå, hvis man skal købe en ny computer, og man gerne vil have at den skal kunne køre Vista (med Aero) og World of Warcraft?
Naturligvis i en fornuftig hastighed og med høj opløsning i spillet i 1600x1200.

Kom gerne med links til computere eller dele, samt bud på hvilken fps man vil kunne forvente det vil kunne køre, hvis det er muligt.
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2007 - 12:19 #1
Det kommer helt an på om det kun er WoW du vil spille, eller om du også gerne vil have mulighed for at spille andre nyere spil. for at være helt ærlig har wow jo ikke en specielt god grafik. www.topdata.dk er det mange forskellige prisklasser, men man får noget for pengene. så kan du købe Vista med 32 bit.
Avatar billede simlau Nybegynder
16. november 2007 - 15:23 #2
Jeg bryder mig ikke ret meget om at købe samlede computer, da man ikke altid er helt sikker på hvad man får.

Hvis du er frisk på selv at samle computer kan jeg godt sende navn på nogle komponenter der vil være passende.

Hvor meget penge regner du med at bruge ?

Hilsen Simon
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2007 - 15:26 #3
Hehe, jeg er nok ligeså dårlig til sådan noget pc noget, hvis ikke dårligere. Jeg må indrømme at jeg ikke har samlet en pc før, og ikke kender så meget til pc'er som nogle andre her :) Tror ikk jeg kan hjælpe dig med den del :P
Avatar billede adema Nybegynder
16. november 2007 - 15:56 #4
køb dig en maskine med geforce 8000 serie gfx, gerne 8900GTS/X, så en Core 2 Duo, eller amd 5000+ processor. minimum 2gb ram DDR2 serie over PC6400 og en sata disk. og husk nu en rigeligt stor strømforsyning.
Det kommer til at koste nogle penge, men sådan er det hvis man vil køre på første klasse :)

Vil foreslå dig at købe harddisken "rigeligt" stor. Med det mener jeg at Vista kræver en masse plads. Derfor er der ingen grund til at spare på det.

Som moolmax siger, brug du bare topdata, eller shg eller hvad du føler for. SHG kan også hjælpe dig med at samle en fornuftig maskine til de penge du smider efter den.

/ Patrick
Avatar billede bjd Nybegynder
17. november 2007 - 22:15 #5
adema:
Er det de komponenter du vil foreslå, for at man kan køre Vista og WoW, uden at man har brug for at køre noget vildere end det?

simlau:
Du er velkommen til at sende flere oplysninger, hvis du skulle have lyst. Gerne på enkeltkomponenter.

Det jeg søger, er de billigste komponenter, men hvor maskinen stadig kører fornuftigt, med Vista og WoW.
Avatar billede simlau Nybegynder
18. november 2007 - 00:35 #6
Hej bjd

Jeg er kommet med et fremtidssikkert bud her:

Gigabyte GA-P35-DS3, Intel P35, LGA775      714,00
Intel Core 2 Duo E6320, BOX, LGA775      1.158,00
Corsair Twin2X2048-6400, 2x1024MB          494,00
RaidMax Smilodon Silver/black             589,00
Corsair CMPSU-550VXEU, 550 Watt PSU        618,00
Inno3D GeForce 8800GT, 512MB, PCI-E        1.999,00
Samsung SP T166 320GB, SATAII, 16MB        502,00
Samsung SH-S203D, DVD±RW, Black, Bulk      229,00

I alt 6.303,00 kr hos shg.dk

Dog kan du godt spare lidt på grafikkortet, da du kun skal spille wow på det. Hvis du mener prisen er for høj.

Fx til et:

Asus - EN8600GTS/HTDP/256M, GeForce 8600GTS kun koster lige over 1000 kr.

Så vil prisen komme ned på 5.368,00 kr.

Til Adema hvor kan du købe et 8900GTS/X ? det vil jeg gerne vide.. For det kort er ikke kommet på markedet endnu.

Hilsen Simlau
Avatar billede bjd Nybegynder
18. november 2007 - 23:09 #7
Simlau:

Mange tak. Det var ihvertfald brugbart.

Alle:
Andre der har nogle forslag?
Nogle kommentarer til det forslag simlau er komemt med?
Er det godt nok?
Avatar billede bjd Nybegynder
17. april 2008 - 10:19 #8
Hvis nogle af jer ønsker points fra denne tråd, så læg et svar.
Avatar billede bjd Nybegynder
25. september 2010 - 14:49 #9
Lukkes hermed.