Avatar billede dktekno Nybegynder
17. november 2007 - 17:47 Der er 2 kommentarer

Program til at analysere en melodi

Jeg har en MP3 eller WAV-fil jeg gerne vil have konverteret til MIDI-formatet.

Jeg ved, at der er nogle programmer der kan gøre det, men de er meget dårlige til det, fordi de jo tager alle lydene , og analysere på dem og finder toneart. Det bliver altså en meget kaotisk MIDI-fil.

Derfor vil jeg gerne have et program, der analyserer melodien i enhver given MP3 eller WAV-fil, uanset om det er sang eller instrumenter alene. Den skal bare finde den GENERELLE toneart for lydende, og ud fra det lave en MIDI-fil. Trommer og andet der bare går igen og igen skal den også kunne spotte, og undlade at tage dem med, så det alene er melodien der står tilbage.

Hvis den menneskelige hjerne kan finde ud af at huske en melodi fra en MP3-fil med masser af lyde, så må en computer vel også kunne det.
Avatar billede jhe-ting Nybegynder
17. november 2007 - 18:06 #1
Har du set denne: http://www.mymusictools.com/midi_tools_20/intelliscore_ensemble_wav_to_midi_converter_26515.htm

Jeg kender den nu ikke, men den ser da fin ud!

Ellers er der sådan noget som de har på : http://www.widisoft.com/

Prøv at google efter wav2midi og mp3 midi
Avatar billede dktekno Nybegynder
17. november 2007 - 21:51 #2
jhe-ting - det har jeg prøvet, og det virker ikke godt nok.