Avatar billede allanekspert Nybegynder
17. november 2007 - 19:36 Der er 12 kommentarer

Meget forsinkede emails fra get2net til xx@mail.dk

Hej eksperter

Jeg har 2 mailadresser hos TDC: xx@mail.dk og xx@post5.tele.dk

De sidste 4-5 måneder er mails sendt fra get2net til xx@mail.dk ALTID forsinkede (4-30 timer), mens mails sendt til xxpost5.tele.dk ALTID kommer med det samme!

Jeg har også en get2net-mailadresse og har sendt adskillige testmails fra get2net webmail til mine TDC-adresser med de ovennævnte resultater. (indrømmet 2 mails ud 50 er
ankommet med det samme hos xx@mail.dk)

Jeg kender andre med get2net-adresser og når de sender til mig på
xx@mail.dk, så er mailsene også altid forsinkede!

Generelt modtager jeg ikke mails til xx@mail.dk forsinket, det er kun når de kommer fra get2net!

Jeg har forelagt TDC problemet og vedlægger 2 svar fra dem! De mener ikke problemet ligger hos dem! Jeg kan ikke helt tyde om de har ret!

Jeg har også forelagt get2net (tele2) problemet, de henviser til TDC uden nærmere forklaring!

Jeg er ved at blive ret irriteret!
Kan et klogt hoved herinde fortælle mig, om det er TDC eller get2net jeg skal efter?

Mvh Allan

----------

Mailsvar 1 fra TDC:

Jeg har nu haft vores postmaster til at undersøge den mailheader, du sendte
til mig.

Han har oplyst mig om, at han kunne se, at vi har lavet en hel del
"connection dropping" mod swip.net ([ 212.247.154.99]) i løbet af d. 9. november. Det skyldes, at Get2Net har forsøgt at levere nogle mails til os, som stammer fra ip-adresser, der er blokeret på en eller flere af RBL listerne hos spamhaus.org.

Når vi afviser en mail fra dem, og afbryder forbindelsen til deres server, vil der typisk gå et stykke tid, inden de prøver igen. Og har de mange mails, som skal leveres til os, vil det sandsynligvis hobe sig op i deres kø, og det vil således introducere den forsinkelse kunden oplever.

Get2net bør sørge for at de ip-adresser, deres kunder benytter, ikke er listet på diverse RBL'er. Men det er jo emails natur, at der kan forekomme forsinkelser, så det er ikke noget man kan gardere sig 100% imod.

Vi kan fra TDC's side altså ikke gøre noget ved problemet, men du kan eventuelt kontakte Get2Net for at høre, om de har mulighed for at sikre, at de ip-adresser, deres kunder bruger, ikke er listet på diverse RBL'er.

------
Mailsvar 2 fra TDC:

Jeg har nu talt med vores postmaster igen, og han kan ikke give nogen logisk forklaring på dette. Han siger, at det muligvis kan være Get2Net, der har en
noget større kø på mails sendt til mail.dk, der skal afvikles, da der en del flere kunder på mail.dk end på post5.tele.dk. Derfor vil der nok også være flere kunder med mail.dk, hvis ip-adresser er spærret, som vi så afviser, og der kan så efterfølgende danne sig en kø.

I alle tilfælde kan vi nok ikke hjælpe mere, men jeg vil da forslå, at du kontakter Get2Net for at høre, om de kan forklare, hvad grunden kan være.
Det er muligt, at de kan se noget andet, end vi kan.

--------

Mailheader fra forsinket mail (sendt 9.11. 14.48, ankommet 10.11. 7.36)

Return-Path: <*@get2net.dk>
Received: from fep23.mail.dk ([212.247.154.99]) by fep30.mail.dk
          (InterMail vM.7.08.03.00 201-2186-126-20070710) with ESMTP
          id <20071110063637.VCAV27545.fep30.mail.dk@fep23.mail.dk>
          for <*@mail.dk>; Sat, 10 Nov 2007 07:36:37 +0100
Received: from swip.net ([212.247.154.99]) by fep23.mail.dk
          (InterMail vG.3.00.03.00 201-2196-126-20070720) with ESMTP
          id <20071110063637.RDNL11433.fep23.mail.dk@swip.net>
          for <*@mail.dk>; Sat, 10 Nov 2007 07:36:37 +0100
X-Cloudmark-Score:  0.000000 []
Received: from [217.10.24.174] (account *@get2net.dk)
  by mailbe04.swip.net (CommuniGate Pro WEBUSER 5.1.13)
  with HTTP id 80396275 for *@mail.dk; Fri, 09 Nov 2007 14:48:05 +0100
From: "NN" <*@get2net.dk>
Subject: sendt 9.11. 14.48
To: *@mail.dk
X-Mailer: CommuniGate Pro WebUser v5.1.13
Date: Fri, 09 Nov 2007 14:48:05 +0100
Message-ID: <web-80396275@mailbe04.swip.net>
X-Priority: 3
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/html;charset=utf-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Avatar billede nidyahou Praktikant
17. november 2007 - 20:24 #1
i bund og grund kommer det også ned til hvem du er betalende kunde hos.

Hvis dine get2net mails går rent igennem til andre mails (dvs send en testmail til dig selv) så kan det ikke være get2net der har problemet.
Avatar billede leif Seniormester
17. november 2007 - 21:25 #2
Nu er der ikke leveringsgaranti på emails. Og som TDC korrekt skriver kan der være et hav af faktorer.

Som jeg læser de headers du skriver så kan man være nærliggende til at tro at det er Tele2 som har problemer. Men da vi hverken har adgang til Tele2 log filer samt TDC's logfiler kan vi ikke på nogen måde sige hvem der har problemet.
Avatar billede allanekspert Nybegynder
18. november 2007 - 16:11 #3
Tak for svar begge!
Jeg er betalende hos TDC.
Som sagt er problemet kun mails fra get2net til mail.dk, så nidyahou peger på tdc, mens leif peger på tele2! :-)

Jeg ved godt der ikke er leveringsgaranti på mails, men det er jo konsekvent forsinkede mails.
Som sagt har jeg sendt 80 mails (på forskellige tider af døgnet) de seneste par måneder fra get2net til mail.dk, alle pånær 2 har været forsinket mellem 2 og 30 timer!

Når mails er forsinket mere end 24 timer får jeg følgende mail hos get2net. Tyder det på at tdc har problemer med fpo.mail.dk?

This is a warning message only.
Your message remains in the server queue,
the server will try to send it again.
You should not try to resend your message now.
Message delivery to 'xx@mail.dk' delayed
SMTP module(domain @212.247.155.35:mail.dk) reports:
connection with fpo.mail.dk is broken
Reporting-MTA: dns; mailfe10.swip.net
Oprindelig modtager: rfc822;<xx@mail.dk>
Endelig modtager: rfc822;<xx@mail.dk>
Handling: delayed
Status: 4.0.0
Avatar billede leif Seniormester
18. november 2007 - 16:25 #4
Se så kom der noget mere konkret information på bordet. Det tyder på TDC ifølge det du skriver, men har du sendt den information med til TDC ?
Avatar billede allanekspert Nybegynder
18. november 2007 - 16:37 #5
Ja den er medsendt, men de har faktisk ikke konkret kommenteret den!
Jeg skal prøve at få deres kommentar!
Avatar billede allanekspert Nybegynder
19. november 2007 - 20:23 #6
De fastholder deres tidligere forklaring! Suk!
Avatar billede leif Seniormester
19. november 2007 - 21:27 #7
Og nærmere kommer du nok ikke et svar
Avatar billede nidyahou Praktikant
19. november 2007 - 22:51 #8
du kan jo evt. prøve at henvise til denne tråd bare for at se om det skulle gøre et indtryk selvom chancen nok er relativt lille.
Avatar billede allanekspert Nybegynder
20. november 2007 - 19:29 #9
Jeg tror desværre ikke det hjælper med henvisning til denne tråd!
Det skal nok være en stor kunde der brokker sig før TDC eller get2net gider undersøge sagen til bunds!
Avatar billede nidyahou Praktikant
20. november 2007 - 20:20 #10
sandt. Alternativt hvis det er noget vigtigt du skal sende til dig selv og det bare er fordi du sidder på forskellige PC'er kan du jo bruge webmail...

tele2 har på webmail.tele2.dk og tdc's er vel noget lignende
Avatar billede xxbonzaixx Nybegynder
20. november 2009 - 22:48 #11
TDC har lukket ned for alle get2net adresser der er hosted på deres servere...

Det kan være en del af problemet.
Avatar billede allanekspert Nybegynder
20. august 2010 - 08:40 #12
Problemet eksisterer ikke længere, ved ikke hvorfor
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester