Avatar billede playr Nybegynder
20. november 2007 - 12:15 Der er 4 kommentarer

next scene - stop?

Hej

Jeg er igang med at lave en flash, hvor den skal skifte scener. Og siden jeg ikke er en haj til actionscripting må jeg gøre det hele manuelt.

Jeg har en forside, hvor den har link til

Forside
referencer
contact

Når man trykker på den ene fader baggrunden ud med den anden og går til næste scene.

Se her:
http://www.zeroup.dk/uploads/1195611812.jpg

Når man trykker på "referencer" bruger jeg

link_referencer.onRelease = function(){
gotoAndPlay(221);
}

og på kontakt:

link_kontakt.onRelease = function(){
gotoAndPlay(251);
}

i 249 har jeg: _root.gotoAndPlay("ref", 1);

og

i 281 har jeg: _root.gotoAndPlay("kontakt", 1);

Det virker fint med kontakt, men ikke med referencer. Når man klikker på den så kører den hen og spiller på 221, men den går ikke hen til næste scene på 249, hvor den burde gå hen til _root.gotoAndPlay("ourwork", 1); - men den fortsætter bare hen til kontakt.

Hvordan kan det være?
Avatar billede arnums Nybegynder
20. november 2007 - 13:45 #1
Man kan ikke få flash til at linke i scener, når filen er published så bliver det hele til 1 scene.
Brug frame labels i stedet for.
Avatar billede playr Nybegynder
20. november 2007 - 14:10 #2
Hva mener du med at jeg skal bruge frame labels istedet for arnums?
Avatar billede playr Nybegynder
20. november 2007 - 14:21 #3
Er idéen med scener ikke at man skal gøre det mere overskueligt for en selv, så man kan lave hver enkelte underside på hver scene?
Avatar billede arnums Nybegynder
20. november 2007 - 20:09 #4
jo overskueligt for én selv, men flash smelter det sammen til 1 film, der består af alle sceners frames.

Hvis jeg forstår dit problem:
Så prøv at lave et nyt lag med labels, "kontakt" i frame 1 på din kontakt scene, "ref" i frame 1 på din ref scene.

Og så skift funktionern til:
link_referencer.onRelease = function(){
gotoAndPlay("ref");
}

link_kontakt.onRelease = function(){
gotoAndPlay("kontakt");
}