Avatar billede graugart Nybegynder
22. november 2007 - 16:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Charset UTF-8 viser danske tegn på en htmlside men ikke en anden?

Jeg har fået et underligt problem som jeg ikke har været ude for før... jeg arbejder på et simpelt site, hvor jeg på nogle af siderne godt kan få vist æøå rigtigt, men på andre ikke. Jeg har prøvet at definere UTF-8 charset på dem begge og kan ikke umiddelbart se andre forskelle på siderne, så undrer mig virkelig over hvorfor det virker på den ene og ikke den anden...

Her virker det:

http://tryginvest.dk/test/default.asp

Og her virker det ikke:

http://tryginvest.dk/test/projekter.asp

Jeg har smidt følgende i html headeren:

<META HTTP-EQUIV="Content-Type" CONTENT="text/html;charset=utf-8">

Normalt laver jeg ingen charset definering og det virker bare, så fatter ikke hvad der er galt her?
Avatar billede w13 Novice
22. november 2007 - 16:50 #1
I hvilket program redigerer du koden? Har du gemt i samme tegnsæt også, hvis du har mulighed for at vælge det i programmet, f.eks. hvis du skriver koden i Notesblok?
Avatar billede goose Nybegynder
22. november 2007 - 17:04 #2
Det er sikkert samme problemstilling som i et tidligere spørgsmål i dag:

http://www.eksperten.dk/spm/807014

/Goose
Avatar billede graugart Nybegynder
22. november 2007 - 17:25 #3
jeg bruger ultraedit
Avatar billede graugart Nybegynder
22. november 2007 - 17:32 #4
w13's kommentar hjalp mig, jeg gemte filen i UTF-8 i ultraedit og tada så virkede det :) tak!
Avatar billede w13 Novice
22. november 2007 - 17:36 #5
=) Svar kommer her.
Avatar billede w13 Novice
29. november 2007 - 21:43 #6
Tak for point!