Avatar billede sarcar Praktikant
22. november 2007 - 18:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ekstra RAM til bærbar med Core 2 Duo-processor

Jeg har en en Lenovo (IBM) Thinkpad t60 (6372) som har 1 GB RAM. Jeg kunne godt tænke mig at opgradere til 2 GB RAM. Jeg overvejer at købe noget Kingston RAM som ikke er så dyrt.

Kan jeg uden at åbne den finde ud af om der er 2 x 512 MB eller 1 GB RAM i den?

Jeg har hørt at der skal være to ens ramblokke for at RAM-en kan udnyttet fuldt ud i en C2D-processor. Betyder det at de skal være samme mærke?
Avatar billede simlau Nybegynder
22. november 2007 - 19:52 #1
Hej Sarcar

Du kan bruge programmet cpu-z til at finde ud af om det er en eller 2 ram blokke..
http://www.cpuid.com/cpuz.php

Ram koster så lidt lige pt. så du kan lige så godt købe 2.. Men hvis de er samme hastighed skulle det ikke være noget problem at de ikke er 100% ens..
Du kan også se hvad for en type og hastighed de har i det program.

Jeg har sat kingston ram i flere Lenovo/IBM bærbar uden problemer.

Hilsen Simlau
Avatar billede sarcar Praktikant
27. november 2007 - 14:17 #2
Hej simlau

Beklager den sene respons. Mange tak for et meget nyttigt svar. Læg svar hvis du vil have point.

Lige et tillægsspørgsmål som du måske har et bud på: I cpu-z under memory står der 332.4 under frequency. Skal rammen ikke være 667 mHz?

Endelig for at være helt sikker: Det er vel denne RAM man skal putte i: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=153824
Avatar billede simlau Nybegynder
27. november 2007 - 15:05 #3
Hey

Ja den kan du bare købe og sætte i.

Det er rigtig nemt at skifte ram i en Lenovo, du kan finde en guide på deres hjemmeside.

Hilsen simlau
Avatar billede simlau Nybegynder
27. november 2007 - 15:05 #4
smider lige mit svar..