Avatar billede janriis Nybegynder
28. november 2007 - 10:23 Der er 9 kommentarer

Freeware program til konvertering af .m2ts format

Hej

Har netop købt et Canon HG10 videokamera. Dette kamera gemmer i formatet .m2ts

Jeg skulle kunne editere dette format i Pinnacle studio plus ver 11, og jeg kan da også se filerne, men kan ikke editere dem. Nogen der ved hvordan eller evt har kendskab til et konverteringsprogram ?
28. november 2007 - 11:27 #1
[købt et Canon HG10 videokamera]
... der bør da følge noget software/CD med ?
Avatar billede janriis Nybegynder
28. november 2007 - 13:04 #2
Ja det gør der såmænd også, men det er til overførsel af filer til pc. Jeg kan også se filmene, men når jeg jaeg kan ikke redigere dem i Pinnacle Studio (som jeg endda har opgraderet til Plus)
Avatar billede trav4u2 Novice
28. november 2007 - 19:52 #3
Jeg er sikker på at det kommer, men det findes ikke som freeware - endnu. Samtidig er jeg ret usikker på kvaliteten af de eksisterende redigeringsværktøjer. Jeg har prøvet at redigere lidt i Videostudio 11,5, men med en P4, 2.0 med 1 Gb ram er det altså ikke sport sjovt :-) Jeg kan fint redigere, men der er basis for at lave alt for meget kaffe i pauserne ;-)

Dvs. at  Pinnacle løfte om at Pinnacle Studio Plus version 11 kan redigere filerne er lyv? http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/uk/Products/Consumer+Products/Home+Video/Studio+Family/Studio+Plus+11+Documents/Comparision+Chart/

Prøv at læse denne tråd: http://www.eksperten.dk/spm/806879
Det er pt. nok det nærmeste du kommer :-(
Avatar billede larsen45 Juniormester
03. april 2008 - 14:07 #4
hejsa janriis

Har du fundet en løsning på Canon HG10 videokameraet og m2ts format, så det kan redigeres??
Avatar billede henninga Novice
14. april 2008 - 21:00 #5
Har du kigget her:
http://forums.pinnaclesys.com/forums/thread/150878.aspx
Det lyder som om det virker selv om det måske er lidt omstændelig  ;o)
Avatar billede sjantos Nybegynder
25. april 2008 - 23:39 #6
hvad er det du ikke lige presis kan med filerne i pinnacle, har selv et kamera med det format og kan da godt redigere i dem i pinnacle, dvs jeg kan gå ind og klippe i de forskellige klip som er taget med kameraet og kan da sagtens ligge de forskellige
features ind på filmen også, prøv at gøre det her nu når du har lagt dem ind i pinnacle og ned på linjen så dobbelt klik på den fil du vil redigere så åbner der et nyt vindue og der kan du klippe i de forskellige optagelser du har taget
Avatar billede sjantos Nybegynder
25. april 2008 - 23:42 #7
men har ikke selv kunne finde andre programmer der kan afspille filerne ud over det der fulgte med kamerat men kan kun afspille den når de lige er lagt ind så snart jeg lukker programmet kan jeg ikke afsppille dem i nogen af de andre programmer jeg har
Avatar billede sjantos Nybegynder
25. april 2008 - 23:52 #8
damn jeg er hurtig gg du kan henta et program her
http://www.flvplayer4free.com/m2ts-codec.htm
følg de foto der er når du instalere programmet så kan du afapille filerne i wmp
det vierher da her hos mig men prøv det
Avatar billede larsen45 Juniormester
30. april 2010 - 11:16 #9
takker og lukker