Avatar billede tdktman Juniormester
30. november 2007 - 20:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Data på DVD

Hej

Jeg har netop lavet backup af data på en dvd, hvorefter jeg har formateret computeren. Nu skal jeg så lægge data ind på computeren igen, men nu kan win xp ikke finde data på dvden?? jeg kan se på undersiden af skiven at den har brændt på den, og programmet der lavede den meldte også alt ok osv.
Har aldrig været ude for dette før, nogle der kender til problemet??

Mange tak
30. november 2007 - 22:59 #1
... kan PC'en se andre DVD'er ?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
30. november 2007 - 23:33 #2
Er DVD'en lukket? Ellers installer dit brænderprogram igen. Så burde du kunne læse fra den.
Avatar billede tdktman Juniormester
06. december 2007 - 18:38 #3
Den er lukket, har prøvet isobuster og det virker heller ikke ;(
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
06. december 2007 - 21:15 #4
Avatar billede andreask Nybegynder
28. februar 2008 - 21:11 #5
Prøv at updatere firmweren i dit dvd drev. Har haft samme problem med nogle skiver som jeg har brændt og derefter ville min brænder heller ikke læse dem men efter jeg havde opdatered firmweren så virkede det fint igen.
Avatar billede tdktman Juniormester
19. januar 2009 - 14:20 #6
Det viste sig at jeg havde brændt dvden med for hurtig hastighed, jeg kunne dog genskabe noget af dataen med noget recovery software.