Avatar billede webname Nybegynder
06. december 2007 - 05:12 Der er 15 kommentarer

Hvor kan man købe Oracle?

Hej alle,

Er der nogle der ved, hvem der forhandler Oracle og evt pris niveauer?

På forhånd tak!

//Jannik
Avatar billede bredker Nybegynder
06. december 2007 - 06:07 #1
nu kender jeg ikke til dette pogram , men mon ikke de kan hjælpe dig her
http://www.oracle.com/global/dk/index.html
Avatar billede pgroen Nybegynder
06. december 2007 - 08:13 #2
Oracle 10g Express Edition er i princippet gratis, og I øvrigt kan du Downloade de fleste Oracle produkter til udviklingsformål...

Læs OTN License Agreements på:

http://www.oracle.com/technology/software/products/database/xe/htdocs/102xewinsoft.html
http://www.oracle.com/technology/software/products/database/index.html
Avatar billede webname Nybegynder
06. december 2007 - 08:25 #3
Tak for besvarelserne...

Jeg har allerede hentet XE versionen, og den virker perfekt.

Men så tænker, jeg bare at en ca. pris for selve databasen kunne være dejligt at have oplyst, når mit system nu skal sælges om et lille stykke tid.
Avatar billede teepee Nybegynder
06. december 2007 - 08:56 #4
Du skal indhente et tilbud fra en Oracle partner.
Som udgangspunkt vil du få samme pris uanset hvilken partner du taler med.
Jeg kan evt. godt give dig et tilbud, men jeg skal vide noget mere om systemet.
Hvilken database skal det være? Enterprise er dyrere end de andre.
Hvor mange brugere?
Hvordan ser hardwaren ud, en enkelt cpu?
Avatar billede webname Nybegynder
06. december 2007 - 09:03 #5
Hej Teepee,
Systemet, skal kun indeholde en del standard informationer - så en standard version bør være rigeligt.

I den første virksomhed, det skal virke i kommer til at køre på en server med 2 cpu'er, men er intresseret i tilbud, på både med 1 og 2 CPU'er.
Der er kun en bruger, der skal have adgang - Apache/PHP.

Du er meget velkommen til at sende tilbuddet til jh@webname.dk

Venlig hilsen
Jannik Hansen
Avatar billede webname Nybegynder
06. december 2007 - 09:24 #6
(Vil gerne både have et tilbud, på oracle til windows 2003/linux debian 4/unix freebsd )
Avatar billede teepee Nybegynder
06. december 2007 - 10:21 #7
Jeg er i gang med at skaffe priserne....
Avatar billede webname Nybegynder
06. december 2007 - 10:27 #8
Det lyder godt... ;-)
Avatar billede bimbambusse Nybegynder
06. december 2007 - 10:35 #9
Avatar billede bimbambusse Nybegynder
06. december 2007 - 10:42 #10
BTW: hvis du kan nøjes med funktionaliteten i XE kan du jo vælge at lade det kører på XE. Den kan dog ikke køre mere end 2 CPUer.
Mener det er OK licensmæssigt hvis du anvender 2 stk. dual-core, men det ved teepee sikkert meget mere om.
Avatar billede webname Nybegynder
06. december 2007 - 10:48 #11
Tak for din besvarelse "Bibbambusse".

Må man godt kører med XE versionen, når systemet kører i praksis i en virksomhed? Eller er det kun i udviklingstiden?
Avatar billede bimbambusse Nybegynder
06. december 2007 - 10:53 #12
Jeg mener godt den må anvendes i produktion, men der er en række begrænsninger i XE i form at funktionalitet og så CPU.
Men du skriver det virker perfekt i XE, så funktionaliteten der er der må jo være OK.
Backup mæssigt, kan den sættes i ARCHIVE mode, så det skulle også være OK

Eneste spørgsmål tilbage er så, om 2 CPUer er nok til produktion, men det ved du sikkert bedst :o)
Oracle lancerede XE for at konkurrere med Open Source markedet, derfor mener jeg helt klart den licens messigt er lovligt i et produktionsmiljø. Men du kan jo ringe til en partner og spørge - de ved det helt sikkert
Avatar billede webname Nybegynder
06. december 2007 - 10:57 #13
Jeg er såden set fuld tilfreds med funktionalliteten, i Oracle XE - men jeg ved ikke om den nuværende server, er kraftig nok når der kommer belastning på.. Lige nu kører den kun i udviklingsfasen.

Men XE version, må vist også kun kører med 1 gb ram - så vidt jeg husker.

Systemet består af nogle sinple formular, udtræk til print og lign. og ca 25-30 personer kan være online.
Avatar billede bimbambusse Nybegynder
06. december 2007 - 11:09 #14
det er klart, hvis performance er et problem ifht. de begrænsninger der er, så må man til læderet :o)
Avatar billede pgroen Nybegynder
30. maj 2008 - 11:27 #15
Lukke ?