Avatar billede buch73 Nybegynder
10. december 2007 - 14:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Nyt Radeon X1650PRO , comp går ned

Hej

Jeg har lige købt nyt grafikkort til en ven og comp gik ned hele tiden. Jeg prøvede den så i min egen comp, fordi jeg troede hans PSU på 350W lige var lidt nok. Men det samme sker for mig :-(

Min comp:

Asus A8V bundkort
2x512 MB Kingston Ram (godkendt til bundkort)
AMD 3000+  S393
Club 3D Radeon X1650PRO 512MB AGP
Chill 400W PSU.

Jeg vil da mene at 400W er nok og det er jo heller ikke lige en no name??

Men går ned hele tiden..ikke kun når jeg spiller. I går fik jeg den til det efter få min , hver gang jeg sendte en mail fx.

Min CPU bliver ikke for varm og køler virker på grafikkort. Har ikke lige rørt ved den, men tvivler på den bliver for varm. Det kan jeg selvfølgelig lige tjekke i dag.
Har opdateret med ny driver osv..dog ikke til bundkort, men de opdateringer som er, har ikke noget med grafikkort osv at gøre.

Håber meget i kan hjælpe.
Om det virkelig kan være PSU og om vi skal op på 450-500W? (Vi har næsten identiske comp) Men har også læst at det mere er A og ikke Watt der gælder, men mener da at Chill må være fint.

MVH

Henrik
Avatar billede thesheriff Nybegynder
10. december 2007 - 15:04 #1
Mit bud er et defekt grafikkort.

400W burde være nok.
Avatar billede buch73 Nybegynder
10. december 2007 - 15:18 #2
Det lyder "godt" jo egentlig. Kunne heller ikke rigtig forstå det.
Har lige købt en 550W til at prøve med. Men godt nok lidt no name, men så kan vi jo også få det tjekket det.

Venter lige om der er andre bud og så må jeg prøve at sende det retur.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
10. december 2007 - 15:18 #3
Lyder fornuftigt :)
Avatar billede buch73 Nybegynder
16. december 2007 - 14:03 #4
Hjælp! Nu har jeg fået et nyt grafikkort. Godt nok samme type og fab, men det samme er galt stadig. Også med 550W PSU. Har prøvet med en tidligere ATI driver, men hjælper heller ikke. Har også de nyeste opdateringer til det spil han skal spille. (Never Winter Nights 2) Hmmm, synes godt nok det er lidt svært. Håber nogen kan hjælpe...
Avatar billede buch73 Nybegynder
02. januar 2008 - 11:33 #5
Langt om længe fandt jeg ud af at ingen af de 2 grafikkort var defekte alligevel.
Selvom bundkort og grafikkort kan køre AGP 8X, skulle det ned i 4X. Meget nemt at gætte jo.
Derudover var der så problemer med windows installationen på hans maskine og det var ikke nok at geninstallere Windows, der skulle helt ny format c til også. Afslutter den nu, men håber andre evt kan bruge svaret.