Avatar billede kenya1546 Nybegynder
13. december 2007 - 09:58 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke åbne www.java.com eller mail.yahoo.com eller yahooIM

Efter en windows update kunne jeg ikke længere åbne bestemte hjemmesider. Følgende eksempler:
mail.yahoo.com
www.java.com
login.americasarmy.com

Eller program. Yahoo Instant Messaging.

Jeg har nu i knap 24 timer forsøgt at løse problemet.
Følgende er forsøgt.
Afinstallering af alle de opdateringer som blev installeret.
Forsøgt at systemgendanne til tidligere tidspunkt - det ville maskinen dog ikke, selv om der blev forsøgt med adskillige punkter.
Afinstallering af kaspersky internet security 7.0.0.125
og sikkert noget mere.

Maskinen kører windows XP pro SP2 alt opdateret, ud over de sidste som åbenbart lavede ged i det.
Kaspersky internet security 7.0.0.125

Har I brug for mere info så sig til.
JEG vil bare have løst det problem idet jeg ikke kan checke min mail på yahoo.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
13. december 2007 - 10:25 #1
- Har du prøvet med en anden browser?

- Hvilken fejl får du?

- Hvilken internetudbyder bruger du?

- Hvordan kobler du op til internettet?
Avatar billede kenya1546 Nybegynder
13. december 2007 - 10:39 #2
prøvet med IE og med firefox

fejlen er siden kan ikke vises ved hjemmesider og ved yahoo messenger, ja der logger den bare ikke ind.

tele2adsl

har router med firewall, problemet opstår også når jeg kører uden om routeren. Den har dog ingen fejl i loggen og det virkede fint for nu 28 timer siden.
Avatar billede nva Praktikant
13. december 2007 - 10:56 #3
Har du tjekket om der står noget mystisk i din HOSTS-fil?
Avatar billede kenya1546 Nybegynder
13. december 2007 - 11:23 #4
jeg kunne ikke finde den..... og ja har vis skjulte filer :-)
hverken stifinder, explorer eller totalcommander søgninger fandt hosts filen.
Avatar billede kenya1546 Nybegynder
13. december 2007 - 11:26 #5
# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# Dette er HOSTS-eksempelfilen, der bruges af Microsoft TCP/IP til Windows.
#
# Denne fil indeholder IP-adressetilknytninger til værtsnavne. Du bør ikke
# angive flere end en post pr. linje. IP-adressen skal placeres i den første
# kolonne efterfulgt af det tilsvarende værtsnavn.
# IP-adressen og værtsnavnet kan adskilles af mindst ét mellemrum.
#
# Kommentarer (som disse) kan indsættes på individuelle linjer eller efter-
# følge computernavn. Kommentarer skal anføres med nummertegn '#'.
#
# Eksempel:
#
#      102.54.94.97    rhino.acme.com          # kildeserver
#      38.25.63.10    x.acme.com              # x-klientvært

127.0.0.1      localhost
Avatar billede thesheriff Nybegynder
13. december 2007 - 11:33 #6
Kan du komme på java.com med http://72.5.124.95/
Avatar billede thesheriff Nybegynder
13. december 2007 - 11:42 #7
Kan se, at der er andre tele2 kunder, der oplever problemer:

http://driftstatus.tele2.dk/msg_1197537914.html
Avatar billede kenya1546 Nybegynder
13. december 2007 - 11:57 #8
nej kan ikke komme ind på java fra den side af heller ikke.
OK med driftsstatus fra tele2. jeg tror da at fejlen ligger der, det passer også meget godt med mine problemer at det både er browser og programmer som ikke kunne startes eller vises. Jeg lukker tråder her, med point til the sheriff. Desværre var tele 2 ikke hurtige nok til at opdatere driftsstatus, ellers ville jeg selv have studset over det :-) kan man jo altid sige ik :-)
Jeg afventer tele2's løsning og ellers åbner jeg tråden på ny.
TAK FOR HJÆLPEN!!!
Avatar billede kenya1546 Nybegynder
13. december 2007 - 11:59 #9
thesheriff skriv lige et svar jeg kan accepterer så du kan få dine point
Avatar billede thesheriff Nybegynder
13. december 2007 - 12:57 #10
Velbekomme :)