Avatar billede exe-s Nybegynder
13. december 2007 - 10:30 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Access fil kan ikke bruges på anden computer

Hej Eksperter

Sorteringsfunktion i Access virker fint! I hvert fald på min maskine, men flytter jeg filen over på en anden computer så virker sorteringsfunktionen ikke. Den giver mig en fejlmeddelelse!

Se meddelelsen her
http://www.mediafire.com/imageview.php?quickkey=3ebneoujgiy&thumb=6

Jeg har brugt version 2003, på min egen computer. Men det er lige meget hvilken version der bruges på de andre computere, det virker ikke på nogen af dem.
Har prøvet på både 2003 og 2007

Håber en kan hjælpe, pointene går når det virker:o)
Avatar billede mugs Novice
13. december 2007 - 10:34 #1
Prøv at kontrollere, om du mangler en reference i VBA-editoren Rools > References. Står der MISSING ud for een eller flere?
Jeg tror ikke det er fejlen, men kontroller alligevel.
Avatar billede juks Novice
13. december 2007 - 10:35 #2
du har linket til et internt ole objekt , evt word eller et logo ??
Avatar billede exe-s Nybegynder
13. december 2007 - 11:26 #3
Tror ikke at det er noget af det som I nævner der... Desværre...

Jeg er ikke en haj til acces, det er et "script" jeg har fået af en ven så har ikke helt styr på funktionerne... Men kan godt nok ikke forstå hvorfor det ikke virker, er der en som vil kigge på det?

Link: http://www.mediafire.com/?bvdzx4esme0
Avatar billede juks Novice
13. december 2007 - 12:26 #4
ingen fejl her
Avatar billede juks Novice
13. december 2007 - 12:27 #5
prøv som mugs siger at kigger inde VBA editoren
Avatar billede mugs Novice
13. december 2007 - 13:03 #6
Ingen fejl her
Avatar billede exe-s Nybegynder
13. december 2007 - 13:08 #7
Og I har prøvet at skrive ex. "EN" i sprog og så på den måde sortere i medarbejderne?
Avatar billede mugs Novice
13. december 2007 - 13:18 #8
Yes - No Problemos
Avatar billede mugs Novice
13. december 2007 - 13:18 #9
Hvilke referencer har du?
Avatar billede exe-s Nybegynder
13. december 2007 - 13:32 #10
Referencer, hvad mener du med det?

Jeg tænker på om det kan være fordi at der er "æøå" i? De hedder jo SøgName, SøgLanguage osv. Databasen skal jo kunne bruges på alle computere...
Avatar billede mugs Novice
13. december 2007 - 13:54 #11
Referencer er "henvisninger" til forskellige programmer.

Hbis du vil udveksle data fra Access til Excel, er det ofte nødvendigt at markere referencen til Excel. Ellers kan Access ikke "se" Excel biblioteket. Hvis du mangler referencer vil Access skrive MISSING ud for den pågældende reference. Så skal den blot have et checkmærke i boxen i venstre side.

Du ser referencerne i VBA-editoren under Tools > References. Du må ikke have fejlmeddelelser kørende.

Prøv at sammenligne hvilke referencer du har på en maskine som virker og sammenlign med en maskine der ikke virker.
Avatar billede mugs Novice
13. december 2007 - 13:56 #12
M.h.t. "æøå" kan du jo kontrollere sprogindstillingerne i kontrolpanelet.
Avatar billede exe-s Nybegynder
13. december 2007 - 14:20 #13
hmm???... Dette er hvad den siger:

Visual Basic for Applications (VBA) encountered a problem while attempting to access a property or method. The problem may be one of the following:
·    A reference is missing.
·    For help restoring missing references, see the Microsoft Knowledge Base article 283806.
·    An Expression is misspelled.
·    Check all expressions used in event properties for correct spelling.
·    A user-defined function is declared as a sub or as a private function in a module.
·    Expressions can resolve a user-defined function only if the function is declared as one of the following:
·    A public function in a module
·    A public or private function in a code module of the current form or report
·    Security in Access is set to Medium or High and the Microsoft Jet 4.0 SP8 update is not installed.
·    A more recent verion of Jet 4.0 must be installed for Access to function properly when security is set to Medium or High. To obtain the latest version of Microsoft Jet, go to Windows Update.
Avatar billede mugs Novice
13. december 2007 - 14:45 #14
Hvornår siger den det, og hvad har du gjort for at afhjælpe fejlen?
Avatar billede exe-s Nybegynder
13. december 2007 - 15:04 #15
Det skrev jeg den da jeg prøvede den på en anden computer...
Jeg forstaar det ikke, der bør ikke være nogen form for referencer til andre programmer eller lign.
Avatar billede mugs Novice
13. december 2007 - 15:22 #16
Prøv at tage forslegene et ad gangen:

- A reference is missing. Kan også være en reference til til DAO eller VBA m.v.

Har du kontrolleret dette, og se om der er Updates:

- Security in Access is set to Medium or High and the Microsoft Jet 4.0 SP8 update is not installed.
A more recent verion of Jet 4.0 must be installed for Access to function properly when security is set to Medium or High. To obtain the latest version of Microsoft Jet, go to Windows Update.
Avatar billede exe-s Nybegynder
17. december 2007 - 10:08 #17
Jeg har prøvet at installere den omtalte update, men fik bare af vide at updaten eller en nyere allerede er installeret.
Jeg har også prøvet at sætte sikkerheden om til de forskellige muligheder... Men virker stadig ikke...

De der referencer I snakker om, det ved jeg ikke hvad er. Men kan en af jer eventuelt ikke se om der skulle være sådan nogle?
Avatar billede exe-s Nybegynder
10. januar 2008 - 10:47 #18
Stadigvæk ikke nogle som kan hjælpe?
Avatar billede exe-s Nybegynder
14. januar 2008 - 09:41 #19
Nu har jeg fundet ud af det, næsten altså:o)

Hvis man åbner selve sorterings-formen, og ser navnene på de forskellige felter man kan sortere ud fra, ser man at de er angivet med navne som "SøgXxxxx". Alle navne starter altså med "Søg", men hvis man ændrer dette virker det ikke mere:o(

Men hvor refererer "Søg" til? Er der en af Jer som kan ændre Søg til eks. Search eller bare et eller andet som ikke indeholder æøå, da jeg har fundet ud af at grunden til at det ikke virker er at maskinen skal være indstillet til det rette sprog, for "non-unicode programs", og det vil jeg helst ikke have, så hvis man erstattede Søg med evt. Search tænker jeg at det vil virke på alle maskiner.

En som kan hjælpe?

mvh
Avatar billede exe-s Nybegynder
18. januar 2008 - 09:58 #20
Ok ingen svar...
Men fandt selv ud af hvad der var galt...

"jeg har fundet ud af at grunden til at det ikke virker er at maskinen skal være indstillet til det rette sprog, for "non-unicode programs"" Så jeg tager selv pointene...

Men jeg har stadig et problem... Hvad angår Ø'et... Se her http://www.eksperten.dk/spm/815286
Avatar billede exe-s Nybegynder
18. januar 2008 - 09:59 #21
svar
Avatar billede exe-s Nybegynder
18. januar 2008 - 09:59 #22
Ups... Svar