Avatar billede mhvidtsted Nybegynder
15. december 2007 - 13:35 Der er 7 kommentarer

Hvordan laver man Login med Password osv på en hjemmeside?

Hej eksperter.
Jeg er ved at lave en hjemmeside, og kunne godt tænke mig at folk som besøger den skulle kunne logge sig osv. Hvordan får jeg et af de originale login systemer, dvs. det hvor man først udfylder informationer om sig selv, hvorefter man får en mail man skal bekræfte osv.?
Avatar billede w13 Novice
15. december 2007 - 14:11 #1
Det kan du ikke lave kun vha. HTML og JavaScript. Du skal ud i noget serverside-scripting, såsom f.eks. ASP eller PHP.
Avatar billede public2 Nybegynder
15. december 2007 - 14:21 #2
Det kan lade sig gøre at lave i JavaScript, men det er ikke noget jeg vil råde dig til. Især ikke hvis det skal være et brugersystem hvor folk skal kunne oprette sig og den slags - der skal du bruge en database for at udtrække de informationer.

Nu skriver jeg selv i ASP og Python, men der er det "forholdsvis" nemt at lave en login funktion og en opret bruger funktion. Jeg vil tro at det lige så er nemt forholdsvis nemt i PHP.

Det med en mail til at bekræfte med findes der script ude omkring på nettet, som du kan downloade og benytte. Men det skal ikke laves i (D)HTML eller Javascript
Avatar billede w13 Novice
15. december 2007 - 14:24 #3
Reelt set kan man lave en login i JavaScript, men hvis en tilfældig bruger (uden login) gætter f.eks. at du har siden "brugerinfo.htm" så kan han sagtens gå ind på den uden at logge ind, med mindre du laver det i ASP eller PHP. Og med JavaScript får du heller ikke email-aktiveringsfunktionen med.
Der er altså inden sikkerhed med JS.
Avatar billede justrace Novice
15. december 2007 - 14:30 #4
Skal den ligge på din egen server eller... Der hvor jeg har min kan jeg selv sætte op om der skal bruges login. Decideret brugeropr. som du vil have det ved jeg ikke.
Avatar billede justrace Novice
15. december 2007 - 14:54 #5
Avatar billede mhvidtsted Nybegynder
15. december 2007 - 15:34 #6
Tak for det, men jeg havde nu tænkt mig en slags login, som den de har her på eksperten, hvor at man også kan se folks brugernavn hvis du skriver noget på siden osv.

Der findes ikke en torturial til at lave login?
Avatar billede w13 Novice
15. december 2007 - 15:40 #7