Avatar billede leoness Nybegynder
15. december 2007 - 23:32 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Deling af forbindelsen ophører pludselig

Hej Eksperter

Jeg har et irriterende problem med mit netværk/Internet forbindelse. Håber meget at nogen kan hjælpe, for det er ved at drive mig til vanvid.

Vi har to computere. Den ene er vært, og har den direkte adgang til 'nettet gennem et trådløst PC kort (vi bor så langt ude, at der ikke er nogen anden mulighed end at bruge det mobile netværk). Den anden (en bærbar), opretter forbindelse gennem værten via den delte forbindelse. Det er i hvert fald sådan det skulle fungere.
Det gør det sådan set også, for en stund. Men lige pludselig, er det som om forbindelsen for den bærbare computer 'dør' ud. Jeg kan surfe de samme sider som jeg var på da forbindelsen var fin, men jeg kan ikke oprette forbindelse til nye sider. Værtscomputeren har ingen problemer med at bruge 'nettet.

For at få det til at fungere igen, må værtscomputeren kører Netværks guiden, og dele forbindelse igen.

Begge computere kører med Windows XP Home, SP2.
Begge computere kører med ZoneAlarm Pro.
Computerne kan se hinanden på netværket og overfører filer. De er forbundet via en switch.
Værtscomputeren's netværks IP er sat til en manuel adresse, og den bærbare har en automatisk tildelt IP. Netværksguiden giver automatisk den IP til værtscomputeren.

Hvad kan jeg gøre? Er det fordi det er en switch vi bruger? Har prøvet at slukke for begge firewalls, men det hjælper lige fedt.
Avatar billede reinelt Nybegynder
16. december 2007 - 12:03 #1
et ustabilt netkort i en af maskinerne er det nærmeste jeg kan komme. flot beskrivelse.
Avatar billede leoness Nybegynder
16. december 2007 - 18:46 #2
Hvordan finder jeg ud af om det -er- et ustabilt netkort, og I så fald, hvilken én af maskinerne?
Det er jo ikke bare lige at skifte netkort i en bærbar.
Avatar billede leoness Nybegynder
23. januar 2008 - 21:46 #3
Fik løst problemet. En simpel formatering af værts computeren var alt der skulle til.