Avatar billede lischr Praktikant
16. december 2007 - 14:46 Der er 2 kommentarer

netværksproblemer

Jeg har haft 4 maskiner kørende i mit hjemmenetværk via min adsl-router fra TDC i 4 år uden problemer. En Vista maskine, en trådløs hp-bærbar med xp, en lidt ældre maskine med XP og en windows 2000 maskine. Efter jeg installerede XP fornylig på min windows 2000 maskine (formattering af drev) kan min Vista maskine og den nyformatterede XP-maskine ikke længere "se" hinanden i netværket.

Det er en ganske almindelig opsætning, hvor jeg har kørt Microsoft netværk på alle maskiner efterfølgende for at få dem til at se hinanden, men jeg får følgende fejl:

"PC-navn" blev ikke fundet. Windows har sendt anmodningen til DNS-serveren, og serveren har svaret, at navnet er ukendt.

Jeg har prøvet at køre "flushdns" og andre forslag fra Microsoft, men intet hjælper. TDC siger, at det er min computeropsætning, der er gal.

Jeg kan godt tilslutte printerne på de to maskiner, og jeg kan også læse et delt netværksdrev.
Avatar billede riversen Nybegynder
16. december 2007 - 16:36 #1
netbios trafik bliver sikkert blokeret af firewall på xp
Avatar billede lischr Praktikant
17. december 2007 - 09:30 #2
Jeg har prøvet at slå firewallen fra i en periode for at se om det hjalp. Det gjorde det ikke.