Avatar billede goofy75 Nybegynder
18. december 2007 - 09:58 Der er 9 kommentarer

Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio PCI Express

Creative kan tilsyneladende *ikke* finde ud af at ligge drivere til download på deres hjemmeside, så hvis der er nogen der har drivere til "Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio PCI Express" til VISTA og/eller XP så  må i meget gerne give lyd fra jer!

Jeg købte kortet i god tro at der fulgte drivere med (Det stod der på hjemmesiden) men da jeg modtog kortet var det BULK model og ikke så meget som en CD fulgte med :(
Avatar billede tafkab Nybegynder
18. december 2007 - 10:05 #1
http://dk.europe.creative.com/support/downloads/

Vælg produkt

X-Fi -> Sound Blaster -> X-Fi Extreme Audio PCI Express

Så kan du hente til det styresystem du har.
Avatar billede goofy75 Nybegynder
18. december 2007 - 12:30 #2
Hvis du prøver dette (som jeg også har prøvet) mødes du med denne kedelige besked "Der er desværre ingen Creative opdateringer tilgængelige for det produkt du har valgt."

Og det er jo netop problemet, de har jo lavet en CD-ROM med driverne, hvorfor så ikke muligheden for download - det er jo de rene vandvid :(
Avatar billede goofy75 Nybegynder
18. december 2007 - 13:52 #4
Har skrevet til dem, men forventer nu ikke noget svar de første par måneder :( ...og korekt, der er er Alchemy program til VISTA, men dette er blot et lille app. som gør at gl. programmer virker med EAX lyd, helt ubrugeligt i denne her sammenhæng, desværre :(
Avatar billede goofy75 Nybegynder
18. december 2007 - 14:43 #6
Det er desværre ikke den rigtige driver (den har jeg også prøvet) ...det er til PCI udgaven, *ikke* PCI express udgaven!

Og nej, kortet virker over hoved ikke med Windows XP :(
Avatar billede tafkab Nybegynder
18. december 2007 - 15:30 #7
Hmm, så har jeg ikke flere bud, andet end at kontakte dem du købte kortet af og høre hvor driverne er henne.
Avatar billede goofy75 Nybegynder
18. december 2007 - 15:48 #8
Ok, ringede til creative support... ...super nice! De sender en CD-ROM :) ...skal glædeligt ligge denne på nettet så andre kan få glæde af dem!

Der var ikke nogen forklaring på hvorfor de (endnu?) ikke havde drivere på nettet...
Avatar billede tafkab Nybegynder
18. december 2007 - 15:58 #9
Så er der da en lykkelig udgang på sagen for dig :-)