Avatar billede j-johansen Nybegynder
18. december 2007 - 17:38 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Bedste grafikkort til små penge

Hej,

Jeg skal til at sammensætte en 'ny computer', og skal derfor også have et nyt grafikkort... Bortset fra, at det vel skal køre pci-express x16 ved jeg ikke noget om det, og da jeg ikke spiller specielt meget (omend jeg godt vil have muligheden -- kan dog godt leve med 'low' settings ;)) vil jeg ikke bruge særlig mange penge på det.

Hvad mener du er det bedste grafikkort til 300-400 kr.? (Og hvorfor?)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
18. december 2007 - 19:31 #1
I princippet kan du godt nøjes med et onboard X1250. Sådan et har mine drenge i computeren, og det kører fint med alle spil, på nær de nyeste. De ser lidt tamme ud i grafikken ved 1024*768. Prøv at kigge her:

http://www.tomshardware.com/2007/12/03/best_graphics_card/
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
18. december 2007 - 19:32 #2
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
18. december 2007 - 23:25 #4
Den ene er forberedt til HD visning, den anden ikke. Det er hvad jeg formoder ud fra navnet.

Og eller kan du sammenligne her:

http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html?modelx=33&model1=1066&model2=722&chart=275
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
18. december 2007 - 23:27 #5
Jeg vil sige du skal holde dig til de 500,- eller over 1000,- Det der ligger imellem, kan ikke betale sig.
Derudover skal du sørge for at grafikkortet ikke bruger systemets ram(delt ram), men har ram onboard. 256Mb er i øvrigt et absolut minimum.
Avatar billede j-johansen Nybegynder
21. december 2007 - 15:58 #6
Med hensyn til ram, er det så bedst at give de 44,- ekstra og få 512 MB ram, eller gør det ingen forskel?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
21. december 2007 - 21:00 #7
Hvis du vil være fremtidssikret, er de 44,- godt givet ud.
Avatar billede j-johansen Nybegynder
18. januar 2008 - 14:24 #8
Hov, den her havde jeg vist lige glemt :)

akyhne: Tusind tak for dine svar! Smid et svar og pointene er dine :)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
18. januar 2008 - 14:31 #9
Ok.