Avatar billede tizmo Nybegynder
19. december 2007 - 13:34 Der er 2 kommentarer

Hjælp til CS server?!

Hey, jeg ved godt at jeg lige har haft en tråd angåede oprettelse af en CS server, men kom ikke rigtig så langt med det? Så håber lige at skabe lidt mere opmærksomhed om det her :) Jeg har læst de forskellige "Walkthroughs" rundt omkring på nettet, men har dog stadig lidt problemer. Lad os ta det fra starten :

1. Jeg vil gerne lave en server fra min egen computer - skal det så være en dedicated, listen eller standalone server ?? Jeg skal samtidig selv kunne spille på den, os fra min egen com self.

2. Jeg vil selvfølgelig gerne være admin, med mulighed for at smide uønskede spillere og cheatere ud? osv... - Har her prøvet både metamod og amxmodx, men har en del problemer med at få den menu frem (da jeg ik er så stærk til scipts) ?

3. Skal både HLSERVER og alle mods ligge i steam mappen? for de destinationer som nogle af tingene skal ligge i passer ik rigtig sammen??:

4. Fik oprettet en server , men da min bror så sku logge på skrev den, "server not responding".. ? selvom jeg selv var på den?

5. Kan mine problemer skyldtes at jeg bruger Vista Ultimate?

Håbeer virkelig på lidt hjælp. Og ikke bare en walkthroug, for har gjort minutiøst som flere af dem beskriver, stadig uden held? Har efterhånden haft fjernet både steam og HLserver 7 gange..

Mvh Thomas
Avatar billede chr.kj Nybegynder
21. december 2007 - 02:08 #1
Uhhh... Det er noget af en mundfuld du er ved at kast dig ud i her.

HVis du vil have en dedikeret server skal du først downloade Steams server software og her taler vi ikke om den in-game server du kan lave i dit CS.

Så skal du installere den og når du starter din CS server op skal du vælge hvilken port du vil benytte f.eks. 27015.
Jeg er sikker på at denne port ikke er åben i din Windows firewall så du skal give tilladelse i din firewall at denne port er åben.

Hvis du har en router skal du også sikre dig at denne port er åben, ellers kan spillere udefra ikke få adgang til din server.

Du kan altid se om din server fanger en offentlig IP adresse ved at se på din server IP, dvs. den må ikke hedde noget med 192.xxx.xxx.xxx:27015 eller 10.xxx.xxx.xxx:27015
Gør den det er der fordi du fanger en intern IP adresse i dit netværk.
Hvis du kan forwarde en intern ip adresse i din router skal du forwarde den til den interne IP adresse din CS server har.

AMX er egentlig lige til. Når det er installeret skal du binde en tast til din AMX menu f.eks. F10 - Det står i vejledningen til AMX.
Avatar billede nopsen Ekspert
27. januar 2008 - 16:18 #2
har du slet ikke tænkt dig at give noget respons på den hjælp du får?

http://www.eksperten.dk/list.phtml?spm_creator=tizmo&status_1=on&status_2=on&status_3=on&status_4=on