Avatar billede vibs1310 Novice
19. december 2007 - 14:41 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

IE lukker ned.

Jeg er begyndt at få en fejl når jeg starter Internet Exploreren op. Nogle gange når den kommer med startsiden og andre gange når jeg forsøger at dirigere til en anden side. Den kommer op med en boks hvori der står at Internet Explorer har lavet en fejl og er nødt til at lukke. Når den har lukket IE, kan jeg fint starte den op igen og bruge den lidt. Det er dog lidt træls i længden.

Jeg bruger IE6 på Win XP pro m. SP2.

Nogle bud på hvad der er galt og hvad jeg kan gøre for at udbedre fejlen?
Avatar billede off-line Nybegynder
19. december 2007 - 14:55 #1
Er det kommet inden for få dage, kan det skyldes en opdatering fra Microsoft.
Hvis du har automatisk opdate, har du formodenlig fået den. Hvis så, er løsningen
at slette den sidste opdatering, i Kontrolpanelet/Tilføj og fjern programmer.
Der skal et flueben i foroven, ved vis opdateringer.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
19. december 2007 - 16:01 #2
har du scannet efter vira m.m..?
http://support.f-secure.com/enu/home/ols.shtml
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. december 2007 - 17:56 #3
Hvis den kommer med en fejlmeddelse med henvisning til en fil, så kan du prøve at deaktivere filen. Funktioner > internetindstillinger > faneblad programmer > klik på administrer tilføjelsesprogrammer, og se om ikke du kan finde den fil som fejlmeddelsen henviser til. Er den der, markerer du den, og trykker på deaktiver. OK og OK til sidst.

Afhængig af hvad filern gør, er det i visse tilfælde muligt at afinstallere programmet der installerede filen, og så finde en nyere version, og installerer den.
Avatar billede soerendahl Nybegynder
21. december 2007 - 18:36 #4
Microsoft har netop udgivet en ny patch KB946627 som beskriver problemer med netop at IE lukker ned: http://support.microsoft.com/kb/946627
Avatar billede vibs1310 Novice
21. december 2007 - 19:28 #5
Tak for svar. Det er højst sandsynligt den windows-opdatering der har drillet. For den begyndte ret pludseligt på det og i dag har der ikke været noget. Tænkte da ikke lige på at det kunne være det.

Vira o.a. er jeg ret sikker på at jeg ikke har. Jeg er lidt pernitten med hvad der bliver installeret og generel brug af maskinen.

Den kom ikke med henvisning til en fil, ligesom der heller ikke var noget at hente i logbøgerne.

Hvis Jasveg også vil smide et svar vil jeg tildele point:)
Avatar billede off-line Nybegynder
21. december 2007 - 19:31 #6
:)