Avatar billede ztyxx Nybegynder
19. december 2007 - 20:56 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

"træk og slip" i en præsentation (PP 2003)

Jeg skal lave en præsentation der skal kunne bruges ved en holdlodtrækning.
Den skulle gerne fungere på den måde, at alle navnene er skrevet på præsentationen.
Efterhånden som navnene bliver udtrukket ville jeg gerne have, at man kunne trække dem hen til det sted på præsentationen hvor holdets navn står.
Jeg  har siddet og leget lidt, men kan ikke finde ud af om det er muligt at gøre det, det eneste jeg kan finde der ligner lidt er brugerdefinerede animationer, men de kan jo kun flytte sig forudbestemt.

En anden ting jeg kunne tænke mig er et felt som man løbende kan indtaste værdier i, er det muligt?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. december 2007 - 20:59 #1
Det lyder mere som noget man kunne lave i Excel...
Avatar billede ztyxx Nybegynder
19. december 2007 - 21:01 #2
men Excel kan jo ikke laves på samme måde som en PP præsentation, og det må gerne se pænt ud, og uden værktøjslinier, menuer og hvad der ellers er i Excel.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. december 2007 - 21:05 #3
Nu er jeg ikke en hej til Excel - men jeg har da set andre lave det, så det netop kører fuldskærm....

Men skal du skifte mellem forskellige slides, duer excel ikke... - det var bare, hvis du KUN skulle lave "holdfordelingen".
Avatar billede ztyxx Nybegynder
19. december 2007 - 21:09 #4
okay jeg vil da lade den mulighed med Excel være åben, fuldskærm visningen kan man nok leve med.

Hvis ikke muligheden findes i PP får du point for dit forslag
Avatar billede supertekst Ekspert
20. december 2007 - 14:57 #5
Alternativt kunne en Userform, der fylder hele skærmen, anvendes. Det kan såvel være i Word som Excel.
Avatar billede jkrons Professor
20. december 2007 - 16:51 #6
Det, du ønsker kan ikke laves i PowerPoint, da du ikke kan kopiere/sætte ind i diasshowvisning, og som du selv er inde på kan brugerdefinerede animationer kun "køre" til foruddefinerede steder i det viste dias. Én mulighed kunne være at lave flere enheder med forskellige animationer, så samme navn fx har 5.6 forskellighe kopier, og tilhørende animationer, men jeg vil nødigt holde styr på hvilken anumationsudløser, der skal bruiges ved en given lodtrækning.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
20. december 2007 - 23:12 #7
jkrons> nej det kan blive mange animationer at holde styr på, der vil være 25 navne der skal fordeles på 5 hold, så det bliver lidt af en opgave.
Jeg tror at det bliver Excel-modellen, den kan laves nogenlunde pæn.
Dem der vil have point må gerne lægge svar.
Avatar billede jkrons Professor
20. december 2007 - 23:45 #8
Giov pointtil ztyxx. Det var jo hans idé med Excel.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
21. december 2007 - 00:08 #9
og ztyxx er jo mig...
jeg har oprettet tråden;-)
Avatar billede jkrons Professor
21. december 2007 - 00:43 #10
Sorry. Giv dem til Ole Madsen. Det var hans ide.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. december 2007 - 00:59 #11
Jeg springer skam over - det var kun et forslag, og ikke en løsning :-)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
21. december 2007 - 17:06 #12
okay, så snupper jeg dem selv, men tak for jeres input.