Avatar billede laroub Nybegynder
20. december 2007 - 21:17 Der er 7 kommentarer

Mailing af faktura i pdf-fil

Hej alle

Er det muligt at maile en faktura som pdf-fil i "Professionel 2007 udgaven"? Når jeg vil sende en faktura som mail ser den meget uoverskuelig ud.
Avatar billede justrace Novice
20. december 2007 - 23:48 #1
Prøv at sende som vedhæftet fil.
Avatar billede ottobp Novice
30. december 2007 - 03:03 #2
går udfra at det er  lav faktura som mail  inde på  fakturadannelses-vinduet

det er  tekst som  en text-fil  du  laver  der  (uden formatteringer af nogen art; uden kolonner, og uden grafikker  mmmmmmm
Det hænger sammen  med at  det er fra dengang  IE  hed  version 4.  Tilgæld  er  den  jo kompatibel med pc´erne  fra  Ruder Konges tid  ...haha
Nå  spøg til side.....

Hvis du  vil have  en pdf fil der fastholder  fakturadesignet  som  du med megen møje og akkuratesse  har  fået lavet  - så  må  have  dig en PDF-maker installeret  som  en slags  virtuel printer  og så  lade den  udskrive  dit  summa-dokument.  Så  får du en pdf.fil  som  kan  vedhæftes i en mail

Enten  finder  du  en  gratis  pdf-maker  ude i cyberspace  ... elller så  må  du investere  i  en  betalt.
Af de betalte kan jeg pege  på  een  der hedder  ABBYY PDF Transformer 2.0  som  både kan lave  PDF´ere  af  MS-Office  og  SummaSummarum dokumenter  - MEN  også  gå den anden vej  nemlig at opløse  et pdf  tilbage til sit oprindelige program, hvis det ikke er låst mod redigering.

Du kan kontakte mig

Otto B Petersen
www.ivaerksaet.dk
cert.forhandler af SummaSummarum
Avatar billede ahjdp1 Nybegynder
18. januar 2008 - 21:10 #3
Jeg har fået det til at virke perfekt med programmet her: http://www.pdfprinter.dk/edocprinter/index.html

Jeg kan sagtens hjælpe dig med at sætte det op hvis det har interesse?
Avatar billede penta50 Nybegynder
09. februar 2008 - 14:15 #4
Hej.. Undskyl jeg blander mig, men har også saame spørgsmål som laroub, har hentet edocprinter og vil gerne lige have lidt hjælp til opsætning af dig ahjdp1. Skiv evt. venligst her eller på johnnyp@netcop.dk

mvh
Avatar billede ahjdp1 Nybegynder
09. februar 2008 - 14:26 #5
Hej Du skal lave din faktura i formulardesigneren, som du gerne vil have den skal se ud. Derpå skal du bruge et af felterne "Fast Tekst" hvor du så kan indsætte kommandoerne som er beskrevet i dokumentationen. Jeg har nedenfor skitseret hvordan kommandoerne kunne se ud:

%%FilePath:C:\Fakturaer\Faktura_[#Fakturanummer].pdf%% // Sti, som fakturaen skal gemmes i.
%%DestEnablePostAction: False%%
%%DestOverlayPDFTemplateEnable: True%% // Aktiverer mulighed for brug af brevpapir
%%DestOverlayPDFTemplatePath: C:\Skabeloner\brevpapirskabelon.pdf%% // Dit brevpapir i PDF-format
%%EmailEnable: True%% // Aktiver e-mail
%%EmailSendMethod: 2%%    // parameter 0,1= E-Mail program, parameter 2 = SMTP
%%EmailSMTPServer: smtp.mail.dk%% // SMTP-server
%%EmailFrom: din@email.dk %% // Afsender e-mail
%%EmailTo: [#Email]%% // Modtager fra SummaSummarum
%%EmailBCc: din@email.dk%% // Blind kopi
%%EmailSubject: Vedr.: Faktura nr. [#Fakturanummer]%% // Emne til e-mail
%%EmailContent: [#Modtager],%% // Modtager af e-mail fra SummaSummarum
%%EmailContent: & %%
%%EmailContent: &Ifølge aftale fremsendes elektronisk faktura nr. [#Fakturanummer] for ordre [#Ordrenummer]. %%
%%EmailContent: & %%
%%EmailContent: &Fakturaen kan åbnes og udskrives med Adobe Reader, som kan downloades og installeres %%
%%EmailContent: &fra denne hjemmeside: http://www.adobe.com/products/acrobat/readstep2.html %%
%%EmailContent: & %%
%%EmailContent: &Bemærk: Faktura sendes kun elektronisk. %%
%%EmailContent: & %%
%%EmailContent: &Med venlig hilsen  %%
%%EmailContent: & %%
%%EmailContent: &Dit navn %%
Avatar billede penta50 Nybegynder
09. februar 2008 - 14:33 #6
Hmmmm.. prøver mig frem .. har lige oprettet et andet spørgsmål, måske du også kan hjælpe med dette.
mvh
Avatar billede laroub Nybegynder
10. februar 2008 - 12:39 #7
Hej alle

Tak for jeres svar. Jeg har løst det med at downloade et gratis pdf-writer program, som hedder CutePDF writer. Det fungere rigtig godt.

Mvh Laroub