Avatar billede rhandersen Nybegynder
22. december 2007 - 18:56 Der er 7 kommentarer

Forbindelse til speedstream fra TDC

Hej Alle

Jeg har netop købt en ny router. Den indkøbte router er en D-Link DIR-655, som ikke vil connecte til et Speedstream 5100 modem.

I øjeblikket benytter jeg en router fra TDC af typen efficient 5781.

Når jeg sætter D-linken på, kan den ikke forbinde til internettet.. hjælp venligst.
Avatar billede leif Seniormester
22. december 2007 - 19:13 #1
Er det en Privat eller Erhversforbindelse ?
Avatar billede rhandersen Nybegynder
22. december 2007 - 19:28 #2
Det er en erhvervsforbindelse..
Avatar billede leif Seniormester
22. december 2007 - 19:35 #3
Hvis det er en forbindelse af ældre dato er den sikkert sat op til at køre med Statisk Fast IP og du skal derfor manuelt indtaste din WAN IP, WAN subnet og WAN Gateway samt DNS servere.
Avatar billede rhandersen Nybegynder
22. december 2007 - 19:36 #4
Hvor finder jeg de oplysninger?
Avatar billede leif Seniormester
22. december 2007 - 19:37 #5
Det står i et IPbrev fra TDC
Avatar billede rhandersen Nybegynder
22. december 2007 - 19:40 #6
Jeg forsøger lige om jeg kan finde noget i bunken:)
Avatar billede scheea2000 Nybegynder
19. marts 2008 - 11:30 #7
Håber du har fundet ud af det; TDC låser forbindelsen (MAC adressen) til efficient routerns WAN port. Derfor: sluk modemet i et stykke tid efter at have tilsluttet Dlink routeren, tænd igen og det vil virke.