Avatar billede kalbrech Nybegynder
27. december 2007 - 22:54 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Siemens Speedstream 4100 - Zyxel Zywall 2 går ned i hastighed.

Jeg har en 8Mb TDC forbindelse, rækkefølgen er: >Filter >Siemens Speedstream 4100 >Zywall 2 >4 stk. PC`er. Ved normal drift tester tdc forbindelsen til ca. 6700 kbps download. 2-20 gange / døgn går hastigheden pludselige ned på 3-400 kbps eller også stopper den helt. For at komme videre slukker jeg min speedstream 4100 et par sekunder. Jeg har i dag kontaktet tdc, de siger at det sandsynligvis er min zywall 2 der skaber problemerne. Min IT-guru siger det er noget sludder, Zywall`en fejler ikke noget. Suk. Hvor problemet lige ligger kan jeg ikke finde ud af, jeg kan ikke rigtig komme på nettet uden om Zywallen, hvilket måske kunne afgøre hvor problemet opstår. Nogen gode ideer? Tdc henviser til et program der skulle hedde "TCP-release" som skulle kunne afhjælpe mit problem, men det kan jeg ikke lige finde noget konkret på. Nogen som kender det?
Avatar billede patrion Nybegynder
27. december 2007 - 23:05 #1
Hej
Du må kunne koble en af disse pcer direkte til dit adsl modem.
Men du skal vente måske op til en time før du får ny adgang.
Er dine kabler cat5 standard i huset?
Dvs parsnoet.Eller kan der være bøvl med en 8mb linje.
mv
Avatar billede kalbrech Nybegynder
27. december 2007 - 23:20 #2
Alt er cat5 efter alle kunstens regler. Men i øvrigt har du ret, jeg glemte at skrive at problemet opstod samtidig med en opgradering fra 4 - 8 mb. Tdc siger at det er "typisk" for Zywall 2´eren.
Avatar billede patrion Nybegynder
27. december 2007 - 23:49 #3
Hej
TDC har måske ret.Men du skal kunne køre uden om denne router.Som testforsøg.
Du skriver at din forbindelse kan stoppe helt.Når dette sker har du så stadig lys i dsl på adsl modemet?
TDC kan måle støj på din linje og derfra fastsætte om den kan bære en 8mb forbindelse.

Jeg har haft denne fejl på en 15 mb linje at forbindelse forsvandt ca.2 minuter og kom så igen.TDC gav mig så en anden port på centralen og problemet var væk.
Men de startede også med at det var min router .Men kunne netop bevise ved at køre direkte på en pc at fejlen stadig opstod.
mv
Avatar billede kalbrech Nybegynder
28. december 2007 - 09:22 #4
Der er ingen lys i dsl når forbindelsen er helt væk. Og den kommer ikke igen, hverken af sig selv eller ved at trykke reparer uanset om forbindelsen er helt væk eller bare langsom. Tdc påstår at kunne køre op til 15mb på linien. Jeg må prøve igen uden Zyxel´en. Skal jeg bruge den faste IP fra TDC eller skal jeg vælge automatisk IP? Ingen af delene virker umiddelbart, men jeg skal måske prøve at give det mere end de 2x10 minutter jeg prøvede med i går.
Avatar billede kalbrech Nybegynder
28. december 2007 - 12:44 #5
Hovsa, det er ikke lampen "DSL" der går ud på modemmet, men derimod "internet". Beklager fejlen.
Avatar billede patrion Nybegynder
28. december 2007 - 12:56 #6
Hej Igen
Hvis din internet lamp lyser er det fordi du har trafik.Dette er normalt.
Du kommer kun vidre med denne sag ved at tilslutte en pc.
Mv
Avatar billede kalbrech Nybegynder
28. december 2007 - 18:55 #7
Normalt er der lys i internet hele tiden, activity blinker når der er trafik. Prøver med en pc senere, måske først i morgen.
Avatar billede kalbrech Nybegynder
01. januar 2008 - 13:23 #8
Efter nogle forsøg er det "lykkedes" at få opkoblingen til at fejle med kun én pc direkte på modemmet. Zywall´en er hermed for så vidt frikendt. Men ellers ikke en dag der er specielt velegnet til de helt store eksperimenter.
Avatar billede patrion Nybegynder
02. januar 2008 - 10:11 #9
Ok.
Kunne igen tyde på en dårlig forbindelse fra TDC.
Du må kontakte dem igen.Få dem til som forsøg at sætte din hastighed til 2mb down og 256 op.
Er din linje så fejlfri kan TDC muligvis ikke levere den lovet hastighed.
Mv
Avatar billede kalbrech Nybegynder
26. januar 2008 - 22:24 #10
Grundet travlhed på jobbet fik jeg først kontaktet TDC her i denne uge. Her gentog de at jeg egentlig skulle kunne køre 15Mb da afstanden til centralen skulle være ca. 1200m. Efter lidt snak frem og tilbage bestemte TDC sig til at starte en egentlig overvågning af min linie. 28 timer senere bliver jeg ringet op af TDC der fortæller at de kan måle nogle transienter på min linie. En egentlig fejlsøgning starter den efterfølgende morgen. Kl. 10:35 næste dag får jeg en sms hvor der står at teknikeren er startet på fejlretningen. Kl. 11:24 bliver jeg ringet op af TDC. De fortæller at de lige skifter min linie over på "noget ADSL2 udstyr" som de udtrykte sig. Grunden til fejlen skyldes nemlig formentlig at jeg faktisk bor på grænsen af hvad der afstandsmæssigt er muligt for at køre 8 Mb, nemlig 3000 meter og den nye type udstyr skulle være mindre følsomt over for lange kabler med støj på, fortæller TDC. Suk. Nå, men nu har jeg så kørt med ændringen i 34 timer uden nedbrud. Så ved lignende fejl skal man altså bede TDC om at starte en overvågning af linien.
patrion: smid lige et svar.
Avatar billede patrion Nybegynder
27. januar 2008 - 14:45 #11
Takker
mv.