Avatar billede clatelopspoi Nybegynder
31. december 2007 - 12:05 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Problemer med formatering af ekstern harddisk

Hej,
Jeg er ved at formatere min 500 GB eksterne USB harddisk. Jeg bruger vista's diskhåndterede til dette. Men når formateringen når 99% sker der ikke mere, jeg kan ikke se nogen reaktion på harddisken. Den har gjort det to gange nu, og vil lige spørge jer før jeg prøver en tredje gang for det tager 5-6 timer at komme til de 99%.
Nogen som kender til dette problem?
Avatar billede kfz Nybegynder
31. december 2007 - 12:10 #1
Hvor længe har du haft den stående på 99% inden du afbryder den?
Desuden lyder 5-6 timer helt hen i vejret.
Avatar billede kfz Nybegynder
31. december 2007 - 12:11 #2
Er der harddiskaktivitet mens den står på 99%?
Avatar billede justrace Novice
31. december 2007 - 12:15 #3
Download Seatools for windows, det burde klare problemet. Eller 30 dages prøveversionen af DriveBackup 8.5 som du kan downloade på www.paragon.com.

Den er vista-kompatibel.
Avatar billede clatelopspoi Nybegynder
31. december 2007 - 12:21 #4
Jeg har ikke afbrudt den her anden gang... Men den har stået på 99% i mindst 2 timer, og jeg kan ikke se eller høre noget aktivitet på harddisken. Men afbryder nu her og prøver det der seatools
Avatar billede clatelopspoi Nybegynder
31. december 2007 - 12:26 #5
Kan se seatools kun er til seagate drev (Sjovt nok). Men min er en western digital, men synes ikke jeg kan finde et tilsvarende tool på deres side
Avatar billede justrace Novice
31. december 2007 - 12:29 #6
Kør seatools alligevel, de skriver jo så meget nu til dags, og det virker fint, men er ikke sikker med vista.
Avatar billede justrace Novice
31. december 2007 - 12:37 #7
Hvad er det for en WD du har?
Avatar billede hottadpole Nybegynder
31. december 2007 - 12:39 #8
Avatar billede justrace Novice
31. december 2007 - 12:41 #9
WD er lidt sløve i optrækket med vista-support.
Avatar billede clatelopspoi Nybegynder
31. december 2007 - 12:41 #10
Det er en MyBook...
Men nu installerede jeg DriveBackup 8.5, og det tog den 30 sekunder at slette partionen oprette en ny. Så nu ser det ud til at køre. Så har jeg bare lige spildt 12 timer på at gøre det med vista's diskhåndtering :S ...
Jeg vender tilbage senere...
Avatar billede justrace Novice
31. december 2007 - 13:00 #11
Jeps, jeg blev selv så glad for drivebackup at jeg købte mig en licens, fik 20% rabat på næste køb, så jeg købte PartitionManager også. De kan det der med HD's.
Avatar billede justrace Novice
31. december 2007 - 13:21 #12
MyBook, jeg har to WorldEdition II, og der er indbygget software.
Avatar billede clatelopspoi Nybegynder
31. december 2007 - 13:38 #13
Okay, min er en essential edition tror jeg den hedder. Det er i hvert fald den billigste så softwaren er vist udeladt. :)
Men mange tak for hjælpen det virker nu!
Avatar billede justrace Novice
31. december 2007 - 13:52 #14
Selv tak, og godt nytår.

Prøv at kigge DriveBackup lidt efter, det kunne jo være der var noget at bruge det til ud over det du lge har lavet. En kloning af dit C-drev f.eks som sikkerhed. Havde en HD der var begyndt at klikke lidt vel mistænkeligt, så kørte programmet og satte den nye hd i og maskinen kørte som om intet var hændt.