Avatar billede cbn83 Nybegynder
01. januar 2008 - 02:25 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

visning af hjemmeside

Hej Folkens
Jeg har det problem at har lagt en ny hjemmeside ud på nettet men den kan ikke vises på mit domæne www.lortesygdom.dk men kun hvis man indtaster http://www.lortesygdom.dk/default.php , så det at jeg gerne vil have er at når man indtaster www.lortesygdom.dk vises siden automatisk hvad skal jeg gøre så det kommer til at fungere optimalt??
Avatar billede xica Nybegynder
01. januar 2008 - 02:35 #1
Lav en index.php og skriv:

<?php
header("Location:default.php");
?>
Avatar billede showsource Seniormester
01. januar 2008 - 02:38 #2
Hvis du kan bruge .htaccess

DirectoryIndex default.php index.php
Avatar billede cbn83 Nybegynder
01. januar 2008 - 13:08 #3
Hey Xica & showsoure , mange tak for jeres indlæg , desværre showsource kender jeg ikke til det .htaccess så kan ikke bruge din hjælp lige hvad det angår. Så til dig Xica jeg har nu gjort som du har skreven men der er noget glat , det fungere ikke , og hvis jeg siger hvis kilde indgår <?php
header("Location:default.php");
?> slet ikke selv om det er uploadet. Du kan skrive til min mail adr. cn@lortesygdom.dk så vil jeg sende et print sreen retur til dig hvis du er med på den og så kan vi tag derfra det er sikkert et lille problem.
Avatar billede xica Nybegynder
01. januar 2008 - 14:50 #4
Har du andre index filer? f.eks. index.html index.htm?

Du skal kun have index.php og så smide den kode ind.

Vedr. .htaccess - Der laver du bare en fil der hedder .htaccess og smider følgende kode ind:
DirectoryIndex default.php index.php
Avatar billede cbn83 Nybegynder
01. januar 2008 - 16:48 #5
har jeg oprettet index.php  og så bagefter indtastet det du skrev at jeg skulle og det jeg undre mig over er at det slet ikke fungere plus man ikke kan se det når man klikker vis kilde for jeg har lavet det og smidt det ud.
Avatar billede cbn83 Nybegynder
01. januar 2008 - 17:00 #6
skriver lige igen  , nej jeg har ikke andre filer end den jeg har oprettet index.php

sådan ser det samlet set ud i mit php program efter dine anvisninger

<!doctype html public "-//W3C//DTD HTML 4.0 //EN">
<html>
<head>
<title>Title here!</title>
</head>
<body>
<?php
header("Location:default.php");
?>
</body>
</html>

og sådan ser det ud når jeg siger vis kilde på nettet hvad er der glat?

<!doctype html public "-//W3C//DTD HTML 4.0 //EN">
<html>
<head>
<title>Title here!</title>
</head>
<body>
</body>
</html>
Avatar billede showsource Seniormester
02. januar 2008 - 09:42 #7
Hvis din side ligger på en Apache server, kan du prøve at gemme mit ex. i en fil du kalder .htaccess og lægge den i roden af dit site.

og ellers, header() skal du altid sætte før noget output, htmlkode, linieskift, space m.m.
Altså

<?php
header("Location:default.php");
?>
<!doctype html public "-//W3C//DTD HTML 4.0 //EN">
<html>
<head>
<title>Title here!</title>
</head>
<body>
</body>
</html>

Du kan nøjes med
<?php
header("Location:default.php");
?>

Iøvrigt bøt man bruge den fulde adresse i en header location

<?php
header("Location:http://www.lortesygdom.dk/default.php");
?>
Avatar billede cbn83 Nybegynder
02. januar 2008 - 19:06 #8
hey showsource
Tusind tak for din hjælp , det var måde det skulle gøres på som du vidste her til sidst (så lykkes det dig at hjælpe en tungnem ung mand.) Men også mange tak til dig
xica  du skal ikke glemmes , du har også kommet med gode råd.
Avatar billede cbn83 Nybegynder
02. januar 2008 - 19:35 #9
det er en fejl at point gik til mig selv vil gerne opret og give dig de 200 point sådan vil jeg ikke snør dig af.
Avatar billede cbn83 Nybegynder
05. januar 2008 - 23:16 #10
hey showsource
som sagt vil jeg gerne høre fra dig , er ikke min mening at brænde dig af med hensyn til point måske jeg kunne få brug for din hjælp en anden god gang og vil derfor ikke have det skal værre point's skyld at du ikke måtte hjælpe.håber at høre fra dig , endnu en tak skal du have dejligt min side kom op og køre.
Avatar billede showsource Seniormester
07. januar 2008 - 00:27 #11
Man kan desværre ikke købe mad og øl ( eller betale skat ) for point! :O)