Avatar billede lightdesigner Nybegynder
02. januar 2008 - 10:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hente data ud fra et felt i rapport

Hej Eksperter
Jeg er lidt på den ellers er jeg bare blevet blind men jeg har en access database hvor jeg har en tabel der hedder begivenheder i den henter jeg ting ind fra 4 andre tabeller hvor den ene hedder bartendere, og fra den henter jeg kun navnet.
Nu har jeg så lavet en rapport hvor jeg gerne vil have hentet tlf. fra tabellen bartendere ud fra det navn jeg har hentet ind i begivenheder da rapporten er lavet på tabellen begivenheder.

håber der er nogen der kan fortælle mig hvordan jeg gør det.

// Lightdesigner
Avatar billede terry Ekspert
02. januar 2008 - 11:00 #1
I would suggest that you make a query where all the tables which contain data you require in the report are included. Then cahnge the datasource of the report to use the query instead of the table. The field(s) you will require with then be available in the report
Avatar billede terry Ekspert
02. januar 2008 - 11:02 #2
You obvioulsy need to include the field(s) in the query before they are available in the report
Avatar billede lightdesigner Nybegynder
02. januar 2008 - 12:43 #3
Ok jamen det var mig der var blind eller måske har jeg ikke fået hjernen med mig ind i det nye år tak for hjælpen
Avatar billede terry Ekspert
02. januar 2008 - 12:50 #4
Better late than never :o)

Thanks and Happy New Year