Avatar billede mrs Nybegynder
03. januar 2008 - 18:42 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Asus P5E-VM hdmi går i sort under installering af Vista

Hej,

Jeg har:
Asus P5E-VM hdmi
Corsair 2x1 GB PC2-6400
2xSamsung SATA 250 GB harddiske
Intel E6750 processor
Plus TV-kort (PCI) og DVD-drev (SATA)

Jeg har haft reset bios et par gange, dog uden det hjælper noget.

Systemet er sat til automatisk på alt, pånær at systemet skal køre raid0 i stedet for IDE.

Vista Home Premium installationen kommer fint i gang, den er lang tid om det, men alle billeder kommer frem.
Når den er færdig med at dekomprimere går den i sort.
Så står den og tænder og slukker, men der kommer ikke noget billede frem på skærmen.
Jeg har ikke nogen højtaler i systemet, så ved ikke om den giver nogen bip.

Jeg har en ide om, at det måske er CPU temperaturen.
Jeg har og kan ikke undersøge, når der nu er sort skærm. Men synes jeg har læst, at den som standard er sat til 30 gr. Så måske er det systemet selv der lukker ned.
Jeg lod computeren stå i over et døgn uden strøm på og så ville den godt virke igen, men gik i stå ved samme punkt.

Nogen ide til hvad problemet kan være. Den finder CPU, harddiske og DVD-drev og vel også rammene, kan ikke lige huske om jeg har tjekket det.

/Martin
Avatar billede mrs Nybegynder
03. januar 2008 - 19:05 #1
Glemte at skærmen siger intet signal både når computeren har strøm men er slukket og når den startes.
Avatar billede mrs Nybegynder
25. maj 2009 - 09:59 #2
Det var strømforsyningen der var defekt.