Avatar billede webt Nybegynder
07. januar 2008 - 09:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

iframe src/href værdi

Er det muligt at hente værdien af en iframes src/href ? har prøvet både .src og .href som begge giver "Adgang nægtet"
Avatar billede w13 Novice
07. januar 2008 - 14:26 #1
Prøv med:

document.getElementById("iframets_id").getAttribute("src");

Det burde kunne gøre det.
Så skal "iframets_id" naturligvis rettes til iframets id.
Avatar billede webt Nybegynder
07. januar 2008 - 15:16 #2
Den virker dog fandt jeg så bare lige et andet problem, netop at Iframens SRC ikke bliver opdateret når brugeren navigerer rundt i denne
Avatar billede w13 Novice
07. januar 2008 - 18:24 #3
Nej, det er vist kun, når den ydre side ændrer iframens indhold, at src opdateres. Brug i stedet følgende så:

document.getElementById("iframets_id").contentWindow.location.href;
Avatar billede webt Nybegynder
07. januar 2008 - 18:56 #4
Jeg siger tak for hjælpen, har ikke lige testet det sidste endnu, men ser ganske fornuftigt ud jo :)
Avatar billede olebole Juniormester
08. januar 2008 - 15:17 #5
<ole>

Njaahhh ... ikke helt fornuftigt. Fejlen 'Adgang nægtet' peger mod et forsøg på sikkerhedsbrud. Jeg går derfor udfra, at den side, der ligger i din iframe, ikke kommer fra samme domæne som siden, der indeholder iframe'en.

Forholder det sig sådan, kan du ikke scripte mod iframe'en - og altså heller ikke hente adressen på siden i den. Det er ikke noget, du kan gøre noget ved ... sådan er det bare  :)

/mvh
</bole>