Avatar billede troldepigen Novice
07. januar 2008 - 21:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

tastatur virker ikke på bærbar

min datter har en medion MAM2010 som indtil nu har virket upåklageligt. Den starter så med at hyle som om der sad en knap i klemme. Jeg kom frem til at det nok var bogstavet H, da jeg kunne se når den endelig startede op.. at der hvor hun sidst havde været MSN stod hhhhhhhhh. Jeg tog derfor H bogstavet af tastaturet og børstede det rent og satte det tilbage. Det hjalp intet. Den hylede stadig... så tænkte jeg at der måske var støv i køleren el. lign.. og vippede den derfor på hovedet.. dette stoppede lyden...! så jeg går stadig stærkt udfra at det er en tastatur fejl.. men hvad kan jeg gøre.. opdatere bios ? hvordan eller hvad gør jeg...?

Tusind tak på forhånd herfra.
Avatar billede chr.kj Nybegynder
08. januar 2008 - 13:54 #1
Jeg tvivler på at en BIOS opdatering vil hjælpe på et defekt tastatur.

Hvis tastaturet er defekt, så skal det skiftes. Det er ikke så svært, men jeg er ikke klar over om du kan få et som reservedel til.
Avatar billede troldepigen Novice
08. januar 2008 - 14:01 #2
ok... men hvordan kan jeg være helt sikker på at det er tasturet... ærgeligt at give 700 - 800 kr for noget og så er det slet ikke det...smiler... tak for forslaget dog
Avatar billede badazz Novice
13. januar 2008 - 18:21 #3
Hej

nu kender jeg ikke til medions opbygning. men adskillige bærbar er tastaturet skruet fast fra bunden af med skruer mærket med tastatur.. så løsner du disse skruer og tastaturet kan vippes ud af maskinen. tastaturet er gjort fast med et fladkabel i et lille stik. disse stik er også forskellige fra maskine til maskine men i de fleste tilfelde er der en lille lås du kan løsne og trække kabelet ud.. studer nøje hvordan det hænger sammen inden du ødelægger noget.. når tastautet er demonteret, tilsluttet det et alm USB tastatur. og starter maskinen.. hvis alt virker fint. så er fejlen fundet.. og så er det bare på jagt efter et nyt tastatur.. prøv http://www.keyboardx.dk/ de kan helt sikkert skaffet et til din model
Avatar billede troldepigen Novice
14. januar 2008 - 10:20 #4
hejsa badazz

tak for forslag til løsning... det er den jeg prøver nu... ellers må jeg på den igen... tak fordi du prøvede....

god uge
Avatar billede troldepigen Novice
14. januar 2008 - 10:25 #5
ups... jeg ville give dig point... hvad gik lige galt der...
Avatar billede badazz Novice
14. januar 2008 - 17:02 #6
Du har givet dig selv point i stedet for.. men ligemeget.. jeg samler ikke på point..