Avatar billede keldo Nybegynder
08. januar 2008 - 09:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Søger kvalitets trådløs access point, men hvilken?

Jeg har en Dell bærbar med et internt Intel 3945ABG netkort. Jeg vil gerne have et rigtig godt, sikkert og sendestærk trådløst netværk derhjemme. ( har i dag en linksys WAP, men er ikke særlig tilfreds)
Hvis jeg skal købe en ny Wireless Access Point og gerne vil have WPA2 kryptering og en WAP der sender et stærk signal og er stabil, hvad skal jeg så vælge? Prisen er ikke så afgørende, men nok ikke over 5000 kr.
Avatar billede keldo Nybegynder
08. januar 2008 - 12:01 #1
Rettelse, det er et Intel 4965AGN, dvs medN teknologi http://www.intel.com/network/connectivity/products/wireless/wireless_n/overview.htm
Hvilken AP kan anbefales??
Avatar billede sleeper Nybegynder
08. januar 2008 - 12:24 #2
Hej

Så vil jeg anbefale dig at vente lidt, eller købe en billig model.
N Teknologien er stadigvæk på udviklinkstadiet, så du kan ikke købe nogle topmodeller med N Teknologien, at investere i et "Kvalitets" G teknologi AP, virker lidt dumt hvis den endelige N teknologi kommer i første halvår af 2008

Hvad skal det bruges til? D-Link har lavet en rimelig god N-Router, men det kan sættes op så det fungere næsten som et AP
D-link DIR-655 - Pris ca 900
Avatar billede smartebenny Nybegynder
08. januar 2008 - 21:45 #3
Hej Keldo, Jeg er enig med sleeper.
N er ikke en standard endnu. Men med en DIR-655 er du godt däkket ind. D-Link er også på vej med en DIR-855 som er ret cool.

Et lille men. Man har problemer med det netvärkskort du har. Specielt hvis det sidder i en Lenovo, HP eller Dell laptop. Jeg kender ikke grunden endnu.
Har selv 4965AGN kortet men i en ASUS og den er bare smuk og stabit. Fik den dog först til at virke efter jeg hentede driver 11.1.1.11 til kortet. Den seneste driver hedder vist nok. 11.5.0.32.
Avatar billede keldo Nybegynder
08. januar 2008 - 21:54 #4
Hej begge,

hvilke problemer har man med kortet? Jeg synes også jeg har haft mange problemer med mit gl Intel 3945ABG kort.
Jeg kan godt se pointen i at købe en D-Link, det lyder meget fornuftigt.
Men hvis problmerne kan løses med at hente nyeste driver til kortet, er problemet vel ikke så stort...eller??
Avatar billede jc_d-link Praktikant
08. januar 2008 - 23:01 #5
Hej Keldo,
Nu arbejder jeg hos D-Link (bare alm. supporter) så vil ikke gå ind og diskuttere hvilken ap eller router du skal invistere i.
Men hvis du kigger på nogle af de andre svar der er på eksperten, så kan man finde en del der har problemer med dette kort.
Jeg har det selv intel kortet privat og har ingen problemer med det.
Du kan jo evt. gå ned i en butik og se om du kan teste den router du nu vil invistere i og ser om du kan logge på med din laptop. Altså inden du invistere.
Avatar billede keldo Nybegynder
03. november 2009 - 12:50 #6
lukker
Avatar billede santronics Nybegynder
06. februar 2010 - 21:29 #7
Hej, Personligt vil jeg anbefale Mikrotik Router se linket: http://www.wifi-shop.dk/index.php du kan også udskifte dit Minipci kort i din pc med en high power kort der kan sende med 350mW eller 500mW.

http://wifi-shop.dk/index.php?p=sortering2&gruppe=RouterBoards&sortering1=Access Point

http://wifi-shop.dk/index.php?p=sortering2&gruppe=802.11 Netkort&sortering1=MiniPCI Kort

Mvh.

Sankar
Avatar billede santronics Nybegynder
06. februar 2010 - 21:31 #8
Ups linket virker ikke helt korrekt, du må heller kopier hele liket og putte i IE.