Avatar billede powermand Nybegynder
08. januar 2008 - 10:40 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Outlook.pst er væk!

Hej alle!

Da kom hjem fra arbejde i går og åbnede min Outlook, stod der en fejlmeddelelse på skærmen:

"Microsoft Office Outlook kan ikke startes. Outlook-vinduet kan ikke åbnes. Mappesættet kunne ikke åbnes. Der er fundet fejl i filen C:\...\Outlook.pst ... brug reparationsværktøj til Indbakke (Scanpst.exe) ...".

Jeg søgte nu efter scanpst.exe på computeren, fandt det, men da jeg ledte efter outlook.pst var den væk! Jeg har både kigget under "c:\documents and settings\...\lokale indstillinger\application data\microsoft\outlook" og jeg har også søgt efter *.pst på hele harddisken.

Da jeg åbnede min computer, og Windows - lige inden jeg konstaterede at Outlook ikke virkede - kørte computeren til min overraskelse den der blå skærm, hvor den scanner harddisken (og denne her gang stod der også, at der blev slettet filer) og det må være der, at outlook.pst er blevet slettet.

Det er min arbejdsmail, og jeg havde over 4000 mails liggende i mappen - kan de på nogen måde reddes?!
08. januar 2008 - 12:06 #1
Søg på hele PC'en efter *.PST filer - også i evt. skjulte/system filer ...
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
08. januar 2008 - 15:10 #2
ja, du skal lige i mappeindstilling/vis..skjulte/system filer.
-
Ellers tag et image af partitionen, og prøv systemgendannelse.
Virker det ikke, så kan du genskabe dem med feks. getdataback, el. andet.. på dit image.
Avatar billede powermand Nybegynder
08. januar 2008 - 20:47 #3
Tak for jeres hurtige tilbagemeldinger!

Jeg fandt filen ved at klikke "Søg i skjulte filer og mapper" til. Det mærkelige problem er nu, at selvom mappen står til at vise skjulte filer, så kan jeg ikke se filen, når jeg går ind i mappen via Stifinder ... og heller ikke når jeg leder efter filen i Scanpst.

Hvad kan jeg gøre?
08. januar 2008 - 21:00 #4
Hmmm...
... når "Søg og Find" har fundet *.PST filen så HøjreMusseTast - Åbn overordnet mappe... for at gå til Stifinder ...
Avatar billede powermand Nybegynder
08. januar 2008 - 21:46 #5
Ok, super-underligt, men jeg kan godt sige "Åbn overordnet mappe" og se filen i Stifinder, men jeg kan hverken se filen, når jeg åbner Stifinder normalt eller når jeg finder mappen via Scanpst.

Løsningen blev, at jeg kopierede Outlook.pst til Skrivebordet, hvor jeg derefter kunne se filen i både Stifinder og i Scanpst.

Filen er repareret, og jeg kan nu se mapper og mails i Outlook igen, men når jeg trykker "Send/Modtag" får jeg beskeden "Du har ikke de rette tilladelse til at udføre denne handling" - hvordan løser jeg det?
09. januar 2008 - 07:53 #6
>Lige en hurtig ->
... check at *.PST filen ikke er skrivebeskyttet ?
Avatar billede powermand Nybegynder
09. januar 2008 - 15:11 #7
Det har jeg tjekket, og filen står ikke som skrivebeskyttet - på den anden side står den heller ikke som "Skjult", men alligevel kan jeg ikke se Outlook.pst i Stifinder.
Avatar billede powermand Nybegynder
09. januar 2008 - 15:13 #8
For lige at ridse op, så er status lige nu:
Jeg kan se alle gamle mails, men jeg får fejlmeddelelse, når jeg klikker "Send/Modtag". Outlook.pst kan jeg kun se, hvis jeg søger i skjulte mapper ... selvom filen altså ikke er skjult. Filen er heller ikke skrivebeskyttet.
Avatar billede powermand Nybegynder
09. januar 2008 - 17:45 #9
Ok, så er det løst - fandt en tråd på nettet som omtalte at man skulle tjekke skrivebeskyttelsen på outlook.srs, og det løste problemet.

Tak for hjælpen til at nå frem til løsningen!
Avatar billede powermand Nybegynder
09. januar 2008 - 17:46 #10
.
Avatar billede powermand Nybegynder
09. januar 2008 - 17:49 #11
Giver points til karise_larry ...
09. januar 2008 - 21:50 #12
Som normalt ligger ved
C:\Documents and Settings\[Bruger]\Application Data\Microsoft\Outlook\Outlook.srs

Ping...
(Det var et [svar]...)