Avatar billede playr Nybegynder
08. januar 2008 - 16:03 Der er 4 kommentarer

PHP_SELF med GET?

Hej alle

Jeg har en kode, hvor jeg gerne vil have den til at gemme alt GET.

Der er et link hvor man vælger ID altså $_GET['id'] og et, hvor man vælger farve $_GET['farve']

Hvis man er inde på ?id=234 og man vælger farven ?farve=2

a href="?farve=2"

hvordan gør man at man den husker id'et?

Prøvede med a href="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>&farve=2 men PHP_SELF husker jo ikke de andre GET?

Hvordan får man den til at huske det eksisterende GET og bare indsætter &farve=2 på?
Avatar billede gf Nybegynder
08. januar 2008 - 16:30 #1
Hej

Du kan bare tilføje endnu flere variabler til urlen

side.php?farve=2&id=123&alder=56

mvh gf
Avatar billede gf Nybegynder
08. januar 2008 - 16:45 #2
og hvis du vil hente id i urlen

<a href="index.php?id=<?=$_GET[id]?>"> tekst    </a>
Avatar billede kenny_sye Nybegynder
09. januar 2008 - 23:44 #3
Et lille eksempel:

<?php

  echo "a=" . $_GET[a] . ", b=" . $_GET[b] . ", c=" . $_GET[c] . "<br><br>";

  echo "<a href=\"" . $_SERVER[PHP_SELF] . "?a=" . 1 . "&amp;b=" . $_GET[b] . "&amp;c=" . $_GET[c] . "\">set a=1</a><br>";
  echo "<a href=\"" . $_SERVER[PHP_SELF] . "?a=" . 0 . "&amp;b=" . $_GET[b] . "&amp;c=" . $_GET[c] . "\">set a=0</a><br>";
  echo "<a href=\"" . $_SERVER[PHP_SELF] . "?a=" . $_GET[a] . "&amp;b=" . 1 . "&amp;c=" . $_GET[c] . "\">set b=1</a><br>";
  echo "<a href=\"" . $_SERVER[PHP_SELF] . "?a=" . $_GET[a] . "&amp;b=" . 0 . "&amp;c=" . $_GET[c] . "\">set b=0</a><br>";
  echo "<a href=\"" . $_SERVER[PHP_SELF] . "?a=" . $_GET[a] . "&amp;b=" . $_GET[b] . "&amp;c=" . 1 . "\">set a=1</a><br>";
  echo "<a href=\"" . $_SERVER[PHP_SELF] . "?a=" . $_GET[a] . "&amp;b=" . $_GET[b] . "&amp;c=" . 0 . "\">set a=1</a><br>";
  echo "<a href=\"" . $_SERVER[PHP_SELF] . "?a=" . 42 . "&amp;b=" . 42 . "&amp;c=" . 42 . "\">set a=b=c=42</a><br>";

?>
Avatar billede leif Seniormester
09. januar 2008 - 23:50 #4
Måske er det nærmere _SERVER["REQUEST_URI"] eller _SERVER["QUERY_STRING"]

I ekspemplet "index.php?id=234&farve=2" vil de give følgende resultater:

_SERVER["QUERY_STRING"] = id=234&farve=2
_SERVER["REQUEST_URI"] = /index.php?id=234&farve=2