Avatar billede diabolikdk Nybegynder
10. januar 2008 - 14:38 Der er 3 kommentarer

Harddisk går i "dvale" med det samme?

Hej.
Jeg har fået installeret Vista på min maskine.
Har 2 x 320GB diske i, den ene brugt til Vista etc. (C drev) og så den anden til at gemme filer på (D drev).
Det ser ud som om D drevet går i "dvale" eller sådan noget ret hurtigt.
Hvis jeg går ind i en mappe på D drevet osv. så skal den lige køre op i omdrejninger i et kort øjeblik som om den lige skal tænde.
Og det skal den igen hvis der bare går 10-20 sekunder siden jeg sidst har været der.
C drevet ser ud til ikke at gøre det.
Tror også den gør det med min eksterne USB disk.

Dette sker kun under Vista og ikke under XP.
Jeg har kigget i Power Options og der bruger jeg "Balanced" og i "advanced settings" under "Turn Off Harddisk" har jeg prøvet med både "60 min" eller "Never", men der sker det samme.

Nogen der ved hvad det kan være siden det åbenbart kun er de "andre" diske end C drevet som gør det?
Avatar billede eckhardt Nybegynder
10. januar 2008 - 15:20 #1
lige med på en kigger da nogel af mine diske gør det samme
Avatar billede diabolikdk Nybegynder
10. januar 2008 - 16:31 #2
Kan så lige tilføje at jeg kører med 2 x 320GB Seagate Sata diske (interne) samt en 500GB Seagate Freeagent USB (ekstern).
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
30. marts 2008 - 15:57 #3
Du kan sikkert ændret det i strømstyring, skift instillinger for model, skift advanceret strømstyringsinstillinger, vælg punkt Harddisk.

/Blueyed1