Avatar billede morten_soegaard Nybegynder
10. januar 2008 - 21:40 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Løs skærm på IBM T60

Hej eksperter.

Jeg er ejer af en IBM T60, som er jeg rigtig glad og tilfreds med - Den fungerer bare!

På det sidste er min skærm begyndt at blive løs i hængslerne. Der er ligesom kommet noget "frigang" hvis jeg bevæger skærmen. Jeg kender andre med T60 som ikke har problemet, og tvivler også på at det er et problem hos IBM, da det er metal hængsler.

Mit spørgsmål er så, om man på noget måde kan spænde en skrue eller andet så man slipper for at der er den frigang?

Det skal siges at den er 1,5 år gammel og jeg bruger den hver dag.

/Morten
Avatar billede strych9 Praktikant
10. januar 2008 - 22:04 #1
Det sker. Det kan ikke undgåes. Sådan er min T60 også. Dvs måske 1-1½ cm frigang på den.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
10. januar 2008 - 22:08 #2
der er stadig reklamtions garanti på den, så du kan få butikken til at ordne det, hvis det irretere dig rigtig meget. Men der vil at være lidt... som strych si´r.
Men jeg ville ikke rode den, før efter de 2 år.!
Avatar billede morten_soegaard Nybegynder
10. januar 2008 - 22:14 #3
Okay, det må jeg jo så bare leve med :)

Ellers en rigtig fed bærbar!
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
10. januar 2008 - 22:19 #4
ja..!!..O)
Det er kram.
Avatar billede strych9 Praktikant
10. januar 2008 - 22:23 #5
Mig generer det kun når jeg har den med i toget og der kommer en ujævn strækning.

Pas på det her med at stramme skruer for meget på bærbare. Det lægger ekstra belastning på plastic'en, og kan efter noget tid få den til lige så stille at slå små revner. Ved dog ikke om det er tilfældet med IBM også, men der er i hvert fald nogle mærker hvor man skal være påpasselig med det.
Avatar billede runell Nybegynder
12. januar 2008 - 21:28 #6
Hej

Jeg har på mit arbejde repararet mange T60'er med den fejl - det er en meget udbredt fejl på den model.

Det er kun én ting at gøre - hængslerne skal udskiftes.

I og med at du stadig har ½ års reklamationsret på computeren, så er det bare at få den lodset ind til, der hvor du har købt den. Som sagt har jeg lavet mange af disse, og havde det været min egen der havde det sådan, så ville det irritere mig meget - der kan komme helt op til omkring 2 cm. frigang - Ubehageligt :)

Så benyt dig af reklamationen, mens du stadig har den - efter reparationen, så kan du få lavet det igen, hvis det sker igen inden for det næste år, eller 2

Best Regards
Avatar billede morten_soegaard Nybegynder
12. januar 2008 - 21:53 #7
Problemet er nu at jeg har købt den med studierabat i tyskland. Men jeg undersøgte dengang at IBM garanti gælder i alle lande uanset, hvor du har købt den. Så mon ikke de kan lave det under garantien i DK også?
Avatar billede runell Nybegynder
12. januar 2008 - 22:26 #8
Stik mig serienummer og produktnummer - så kan jeg undersøge det - men det mener jeg bestemt ikke er et problem - garanti er garanti - sålænge du får det lavet hos et IBM/Lenovo autoriseret serviceværksted.
Avatar billede morten_soegaard Nybegynder
12. januar 2008 - 22:32 #9
2007-49G S/N L3-L6447 06/05

Lyder alletiders...

Bor i Århus, der må vel være et autoriseret serviceværksted.
Avatar billede runell Nybegynder
13. januar 2008 - 00:07 #10
Du har MASSER af garanti endnu - er blevet solgt med 3 års garanti (se nedenstående)

Hvis du sender mig dit mobil nummer, eller mailadresse så skal jeg gladelig anvise dig til det service værksted i Århus, hvor jeg selv arbejder :) Vi er autoriseret til at lave alt :)

Machine Type/Model 200749G
Serial Number L3L6447

Warranty Status In Warranty - Base Coverage

Country GERMANY

Base Warranty Expiration Date May 28, 2009

Base Warranty Description  This product has a three year limited warranty and is entitled to mail-in or carry-in repair service.

Best Regards
Avatar billede runell Nybegynder
13. januar 2008 - 00:13 #11
Glemte vist noget: runell@vip.cybercity.dk :) :)