Avatar billede gubi Nybegynder
11. januar 2008 - 21:23 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Billigste tv på pc

Hej gutter

Jeg kunne godt tænke mig at kunne at kunne se tv på min pc, men hvad skal jeg bruge af kort. Jeg mener at have set at man kan få dem usb også.

Det gør mig dog ikke det mindste om det er usb eller pci.

Håber i kan hjælpe.
Avatar billede Jensen DK Novice
12. januar 2008 - 07:50 #1
http://zattoo.com/
Dette program er gratis du skal bare registrerer dig, så kan du se DR 1, DR 2, TV 2
NRK 1 og 2 Svensk 1,2 og 4, RTL Flere nyheds programmer.
Du skal ikke have nogen TV tuner monteret.
Avatar billede Jensen DK Novice
12. januar 2008 - 07:51 #2
Glemte lige der er også 2 musik programmer, med flere.
Avatar billede gubi Nybegynder
12. januar 2008 - 09:45 #3
Hvad så hvis jeg bare gerne vil knalde mit tv stik i???
Avatar billede gubi Nybegynder
12. januar 2008 - 13:26 #5
en DVB-T er det bare en tv tuner til pc ??? Og hvordan fungere det så med opløsning osv ?
Avatar billede thov Forsker
12. januar 2008 - 16:17 #6
Ja, DVB-T er det der bliver tilbage, når de analoge kanaler (fra sendemaster) lukker (de sidste i 2009).
For at se TV via kabel (You-See m.fl.), behøver du også den analoge tuner, og vil du optage udsendelser, så er adaptere med mpeg-2 kodning indbygget en god ide, for så aflastes computerens CPU.

Opløsningen på computerskærme er større end TV-apparaters, så billedet bliver fint og skarpt.
Avatar billede gubi Nybegynder
12. januar 2008 - 16:46 #7
Dvs jeg stort set ikke kan se de kanaler der er på ledningen  andet end de er digitale ?? De fleste er jo stadig analog endnu. Jeg hr fællesantenne.
Avatar billede thov Forsker
12. januar 2008 - 18:33 #8
Køb en adapter med analog og digital tuner. Så kan du modtage alle kanalerne fra fællesantennen, og er du på skovtur med den bærbare, kan du modtage de digitale kanaler.
Avatar billede gubi Nybegynder
12. januar 2008 - 19:05 #9
Avatar billede thov Forsker
12. januar 2008 - 19:22 #10
Netop :-)
Avatar billede gubi Nybegynder
12. januar 2008 - 19:35 #11
thov ... skriv lige et svar
Avatar billede thov Forsker
12. januar 2008 - 20:04 #12
Kommer her...