Avatar billede kek Juniormester
11. januar 2008 - 21:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Netværket er ikke identificeret

Jeg har to PC'er med Vista premium, og skal have den en til at gå på internettet (stofanet) gennem en delt forbindelse på den anden. Jeg har et krydset netværkskabel direkte monteret fra den ene PC til den anden. Jeg har delt interforbindelse på det netkort, der går på internettet og sat hak i de to nedenstående dialogbokse ("tillad andre brugere bla. bla. bla."). Desuden har jeg sat netværket, på det kort som har forbindelse til den anden PC, til at være privat, og jeg har aktiveret følgende punkter:

Netværksregistrering
Fildeling
Udskrifsdeling

På den PC, der skal have forbindelse til internettet via den første PC, har ligeledes lavet netværket privat. Her har jeg aktiveret følgende punkter:

Netværksregistrering
Fildeling
Udskrifsdeling

På denne PC har jeg sat alle IP-adresser til at blive hentet automatisk.

Jeg kan godt gå på internettet med den PC, der har direkte forbindelse til nettet, men ikke med den anden. Hvis jeg kigger under status for netværket står der "netværket er ikke identificeret". Det er ikke et problem med driveren, da den er opdateret på begge netkort. Mangler jeg nogle indstillinger for at få den anden Vista-PC på nettet eller er der noget helt andet galt?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
11. januar 2008 - 22:21 #1
Slå IPv6 fra
Åben kontrolpanelet
Åben netværks- og delingscenter
Klik på "administrer netværksforbindelser" i venstre side
Højreklik på forbindelsen (LAN)
Egenskaber
Fjern hak ved ipv6
OK

Derudover gør følgende:
http://support.microsoft.com/kb/928233/en-us

Dette virkede for mig efter en genstart.
Avatar billede kek Juniormester
11. januar 2008 - 23:14 #2
Hvilke forbindelser skal jeg slå ipv6 fra på?

netværk fra PC1 til PC2?
netværk fra PC2 til PC1?
netværk fra PC1 til internet?

Jeg har nu prøvet, at slå ipv6 fra på følgende:
"netværk fra PC1 til PC2" og "netværk fra PC2 til PC1" så forsvinder lan-forbindelsen mellem de to PC'er og jeg kan stadig ikke gå på nettet med PC2!

PS er ændringerne i reg. nødvendige for det kommer op at køre?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
11. januar 2008 - 23:32 #3
Det skal gøres på den computer som melder fejlen.
Går ud fra det må være PC2.

Jeg ved ikke om andet er skyld i at dit netværk ikke virker, men jeg havde dette problem bare vil tilkobling til en almindelig router. Der skulle jeg slå ipv6 fra, og JA ændringer i reg. var nødvendige for at få det til at virke.
Avatar billede kek Juniormester
04. april 2015 - 20:23 #4
Ikke aktuel længere