Avatar billede amtoft Novice
11. januar 2008 - 23:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fra Varchar til DateTime

Hej

Jeg har to dato værdier, der af forskellige årsager, er formatteret som varchar. Med formatet 11-01-2008
Nu ønsker jeg også en kolonne ved siden af med formatet DateTime.

Hvordan smider jeg værdien fra varchar over i datetime?
Det skal blot gøres i php-scriptet, og begge felter er stadig til stede i tabellen.

Jeg unskylder på forhånd, hvis spørgsmålet har været oppe mange gange før ;)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. januar 2008 - 23:18 #1
Avatar billede amtoft Novice
11. januar 2008 - 23:21 #2
Så vidt jeg lige læser dette, er det i MySql basen du ændrer dette.
Jeg har brug for en funktion i PHP (4) til at gøre det.

Men korriger mig gerne, hvis jeg tager fejl.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. januar 2008 - 23:37 #3
Det vises med SQL-sætninger, men om du udfører dem fra PHP, eller direkte i MySql gør ingen forskel.
Avatar billede amtoft Novice
13. januar 2008 - 13:54 #4
Jamen klart.

Tak for det - det virker jo selfølgelig som det skal. :-)

Den skulle jo bare lige "drejes" i mit hoved.

Smid et svar, så får du dine fortjente point.

mvh Brian
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. januar 2008 - 15:13 #5
Jeg samler slet ikke på point, tak. Svar selv, accepter dit eget svar.
Avatar billede amtoft Novice
13. januar 2008 - 15:22 #6
Tak for hjælpen ! ;)