Avatar billede Douink Novice
13. januar 2008 - 02:25 Der er 10 kommentarer

Aldi Medion Akoya Md 8828 og andre XP Install på sata bruger!!

Løsninger til XP install på SATA og/eller ACHI harddiske se her.
Får du fejlmelding 0x0000007b under XP install på en Sata computer.
Så er løsningen på dette link:

http://www.winfuture-forum.de/index.php?showtopic=126900

Til alle Aldi Medion Akoya Md 8828 bruger kan jeg hjælpe med oplysninger om bundkort og driver:

Din Bundkort hedder: OEM MSI MS-7502
Dine Sata Controller på bundkortet hedder "Intel(R) ICH9 SATA AHCI Controller" Og findes i denne Intel driver pack http://rapidshare.com/files/68917035/Intel_Sata_Raid_drivers_v7801012_32bit_packed_by_Fernando.zip.html

Jeg har brugt over 20 timer på at finde løsning til dette problem. Derfor denne oplysning / Tip her.

Brug linket og find så ICH9 drivern på listen.

Håber jeg har sparte dig for mange mange mange timers søgen på et kringlet problem!

Douink
Avatar billede Jensen DK Novice
13. januar 2008 - 07:35 #1
Det er helt fint med din indsats, men hvad med alle dem der ikke får noget ud af det, når det er på Engelsk.
Avatar billede drgonzo Praktikant
13. januar 2008 - 13:12 #2
silbidor you´re one of those "glass is half emty" kind og guys huh? ;)

Fint indlæg, du burde måske have lavet det som en artikel i stedet for et spm. Men flot arbejde.
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2008 - 17:29 #3
Da du nu har bekræftet at fremgangsmåden er som beskrevet på den side du linker til vil jeg includere vejledningen i min egen SATA guide og jeg skal nok huske at nævne hvem der gjorde det grove arbejde
Jeg vil samtidig udvide guiden med en beskrivelse af hvordan man tilføjer og bruger et virtualt floppy drev, det er jo efterhånden reglen at SATA driverne kun kan downloades som en selvudpakkende diskette,det er som om,at udgiverne endnu ikke har fattet at floppy drevet er yt
Avatar billede justrace Novice
13. januar 2008 - 18:16 #4
Jeps, godt gået, medion er nogen skvadderrøve til support til deres ellers fremragende maskiner.
Avatar billede drgonzo Praktikant
13. januar 2008 - 22:23 #5
ahhh skvadderrøve vil jeg nu ikke sige, de har da både xp/vista driver/appz support selv på de nyeste maskiner. Det kunne firmaer som asus og zepto lære noget af :)

Skal lige siges at jeg løste sata konflikten med xp ved at sætte disken i compatability mode og så kørte install finno uden sata drivere, som så efterfølgende kunne installeres i XP uden probz, på den nyeste Medion bærbar ;)
Avatar billede justrace Novice
13. januar 2008 - 22:35 #6
Er det 96380 du mener?
Avatar billede drgonzo Praktikant
13. januar 2008 - 22:54 #7
øhhh det er lillebrorens.. c2d 1.66, 2gb ram, 8600 gs kort.. Det kan godt tænkes det er den
Avatar billede justrace Novice
14. januar 2008 - 00:13 #8
17"? 4,5 i Experience index. (Vista)
Avatar billede drgonzo Praktikant
14. januar 2008 - 00:30 #9
ja det lyder meget korrekt
Avatar billede justrace Novice
14. januar 2008 - 00:39 #10
Ok, fedt lille stykke legetøj. :)