Avatar billede michaeltryl Seniormester
13. januar 2008 - 13:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

dvd shrink problem

Jeg har før med held brugt dvd shrink til at kopiere nogen dvd'er med.
jeg har nu en dvd hvor programmet fint åbner disken og jeg kan vælge hvilke undertekster osv jeg vil have med.

Når jeg så klikker backup går den fint igang, men efter lidt tid kommer denne besked

dvd shrink encountered an error and cannot continue
failed to read file E:\
datafejl (cyklisk redundanscheck)

er der nogen her som har et bud på hvad jeg kan gøre for at få taget en backup?
Avatar billede nick038 Nybegynder
13. januar 2008 - 18:03 #1
Hej
Jeg tror det er læse problemer enten DVD eller DVD drev
Hvis DVD film er snavset, så put et par dråber opvaskemiddel på skiven og gnid på skiven med fingeren under koldt vand i skivens retning, tør derefter med blød klud.
DVD drev renses med CD rensedisk
Avatar billede michaeltryl Seniormester
13. januar 2008 - 18:11 #2
jeg prøvet at rense skiven som du forslår og vender tilbage. Det er ikke drevet da jeg har prøvet med andre skiver i dag hvor det virker som det skal.
Avatar billede michaeltryl Seniormester
13. januar 2008 - 19:03 #3
det virkede mange tak for hjælpen