Avatar billede spiritusanta Nybegynder
14. januar 2008 - 12:51 Der er 3 kommentarer

MicroSDHC med adapter til SD

Hey

Hvis jeg køber mig et Micro SDHC kort med en adapter til SD standard, vil jeg så kunne se data på en pc der ikke er SDHC compatibel?

Med venlig hilsen
Jonas B
Avatar billede thov Forsker
15. januar 2008 - 00:26 #1
Nej :-( SDHC er opbygget efter SD 2.0, så de er vidt forskellige.
SD kortstørrelsen ender også ved 2Gb, derover hedder det SDHC,
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
16. januar 2008 - 08:44 #2
Så den SD adapter kan ikke gøre noget, heller ikke hvis man køber et 4GB microSD kort

PS. korstørrelsen på almindelige SD kort ender på 4GB
Avatar billede thov Forsker
16. januar 2008 - 14:15 #3
En søgning på Edbpriser giver ingen 4Gb microSD, så der må du bruge et almindeligt SD kort (som også findes med 8Gb).