Avatar billede wonderboy_t Nybegynder
14. januar 2008 - 21:11 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

kopi af dvd på 8,5gigab.

Hej Eksperter.

Jeg står i den situation at jeg skal tage en backup af min navigations cd fordi den er blevet rigtig ridset, så jeg må hellere få gjort det nu inden det er forsent.
dvd fylder 8,1 gigab. og jeg har dertil købt en dvd med 8,5 gigab.
jeg il derfor hører om der er nogle der kan lave en lille guide til mig hvordan jeg laver en kopi af den, jeg har kun et dvd drev, og det er derfor det driller mig lidt.
håber virkelig der er nogle der kan hjælpe.
Avatar billede Slater Ekspert
14. januar 2008 - 21:26 #1
Du kan lave et image på din harddisk af DVD'en, og så brænde den på den nye skive bagefter. De fleste brænderprogrammer kan det i dag.

Dog har du et problem hvis den oprindelige virkelig fylder 8,1 GB, for en dual layer DVD med 8.5 GB har i virkeligheden kun 7.96 GB plads. Eller rettere GiB, som er hvad filer regnes i.
Avatar billede wonderboy_t Nybegynder
14. januar 2008 - 21:42 #2
den fylder helt præcis. 8.061.673.472 byte.
Jeg bruger i øjeblikket dvd decrypter og er ved at lave en img fil. er det korrekt?
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2008 - 21:46 #3
Avatar billede wonderboy_t Nybegynder
14. januar 2008 - 21:50 #4
helgec: problemet ved den guide du har lagt op, er at den vist referere til nero, og jeg prøvede med mit nero program, men den kunne slet ikke genkende den disk jeg satte i, så der kunne jeg ikke lave en img fil.
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2008 - 21:53 #5
Nej, der tager du grusomt fejl, Nero har absolut intet med den guide at gøre
Avatar billede wonderboy_t Nybegynder
14. januar 2008 - 21:56 #6
okay, der var bare et billede af et nero program, men jeg tror desværre den guide er lidt for indviklet til mig. (kald mig bare dum)
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2008 - 21:59 #7
Tror du ikke du kunne finde ud af, at kopiere følgende text
dd if=\\?\Device\CdRom0 of=c:\temp\disc1.iso bs=1M    -> enter
Avatar billede wonderboy_t Nybegynder
14. januar 2008 - 22:06 #8
Helgec: har jeg forstået det rigtigt at man kan ved hjælp af denne guide bibeholde bootsektionen på en dvd disk?
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2008 - 07:04 #9
Det er korrekt foratået, du får en 100% nøjagtig kopi
Avatar billede wonderboy_t Nybegynder
15. januar 2008 - 07:56 #10
tak for hjælpen.. syntes næsten at i skal have lov til at dele point. så hvis i lige smider et svar.
Skal måske lige sige at jeg fik det til at virke, og jeg kunne godt bruge dvd'en i min navigation
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2008 - 20:00 #11
:o)
Avatar billede Slater Ekspert
15. januar 2008 - 20:31 #12
Tak :)