Avatar billede kotelet Nybegynder
16. januar 2008 - 13:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kopier udvalgte Excel-celler til Word dokument med makro

Hej!

Jeg har en kolonne hvor nogen af cellerne indeholder tekst og andre er tomme.

Jeg ønsker at en makro aktiveret af en knap, starter fra toppen af kolonnen og arbejder sig nedad og på vej kopierer alle celler, der IKKE er tomme til et word dokument hvor den sætter dem op under hinanden (gerne med et par linebreaks imellem).

Kan det lade sig gøre? Og i så fald hvordan?? :-)
Avatar billede word-hajen Nybegynder
16. januar 2008 - 21:59 #1
Ret selv til den rigtige kolonne. Jeg har sat 2 linjeskift mellem værdierne fra cellerne, når de sættes ind i Word. Du skal selv fjerne/tilføje linjeskift i koden, hvis du har behov for mere/mindre.

****************
Public Sub KopierTekstFraCeller()
    Dim objWord As Object
    Dim objDoc As Object
    Dim objRange As Range
    Dim strText As String
    Dim lngCell As Long

    Set objWord = CreateObject("Word.application")
    objWord.Visible = True
    Set objDoc = objWord.Documents.Add

    Set objRange = ActiveSheet.Range("A:A")

    For lngCell = 1 To objRange.Cells.Count
        If objRange.Cells(lngCell) <> "" Then
            strText = strText & objRange.Cells(lngCell)
            strText = strText & vbCr & vbCr
        End If
    Next lngCell

    objDoc.Range.Text = strText

    Set objWord = Nothing
    Set objDoc = Nothing
End Sub
Avatar billede kotelet Nybegynder
17. januar 2008 - 00:09 #2
Tak! Jeg tester det på arbejdet når jeg kommer hjem fra ferie
søndag i næste uge :-)
Avatar billede kotelet Nybegynder
31. januar 2008 - 13:49 #3
Jamen det fungerede jo bare perfekt! Er der en måde man kan gøre det samme men at den indsætter det i en mail? (Outlook)

Set objMail = CreateObject("Outlook.application") <-- f.eks??
Avatar billede word-hajen Nybegynder
31. januar 2008 - 19:13 #4
Så vil jeg tillade mig at smide et svar :-)
Avatar billede word-hajen Nybegynder
31. januar 2008 - 19:16 #5
Ja, det skulle vel ikke være umuligt at bruge noget i samme stil i Outlook. Prøv :-) Eller kast evt. et spørgsmål i Outlook-kategorien, hvis det driller.
Avatar billede kotelet Nybegynder
07. februar 2008 - 09:49 #6
Takker :)