Avatar billede koden Novice
16. januar 2008 - 21:22 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Forum virker ikke

Jeg har oploadet et php forum til mit domæne.
har lavet en mappe forum på domænet og fyldt den op med de samme filer jeg brugte til et forum på et andet domæne.

Jeg har så fået at vide at jeg efterfølgende skal åbne en browser og gå til install/install.php

Det skulle give mig en adm. side hvor jeg kan sætte forum op.
men jeg får siden kan ikke vises.

Er der nogen der kort kan beskrive proceduren så jeg måske selv kan finde fejlen?? Ved godt oplysninger er lidt små.
Avatar billede madshammer Nybegynder
16. januar 2008 - 21:36 #1
Hvad hedder forummet? Jeg tror du er nødt til at downloade det forfra - altså fra forummets oprindelige hjemmeside.

mvh.
madshammer
Avatar billede koden Novice
16. januar 2008 - 21:58 #2
PhpBB2 hedder det.
det er jo en mappe med alle de filer der skal bruges til forummet.

jeg har brugt samme mappe til mit forrige forum.

mappen har så ligget uberørt indtil jeg nu i dag skulle bruge filer til et nyt forum.

Min udbyder er surftown.
kan ikke forestille mig at de ikke understøtter det...eller kan jeg :-) ?
Avatar billede koden Novice
16. januar 2008 - 22:11 #3
tror det er en indstilling i surftown et sted. Jeg taler med dem i morgen.
Tak for forsøget...
Avatar billede hindbersnitten Nybegynder
17. januar 2008 - 02:24 #4
Din sti må jo være noget alla det her:
www.dit-domæne.dk/forum/install/install.php

Jeg går ud fra at du har kaldt mappen du har lagt filerne i for forum????
Avatar billede koden Novice
17. januar 2008 - 09:31 #5
korrekt
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2008 - 09:41 #6
Der er 2 løsninger, eller måske flere..

1) Du starter et helt nyt fora,

2) Du gendanner fora udefra filer og database.

Hvis du vil start et helt nyt fora så skal du blot download en zip fil fra phpbb og upload den, efterfølgende installere du via install ...

Hvis du gerne vil have den gamle forum tilbage skal du gør følgende

1) Tag en backup af samtlige filer,
2) Tag en backup af databasen (indeholde alle configuration, post mm.)

Når du har uploaded alle filer og databasen så skal du blot gå ind i config.php og ændre nogle bestemte oplysninger.. brugernavn til database, password, sti

Det er vigtig at du ikke bare køre install igen hvis du gerne vil have alle din gamle posts, konfiguration osv. med mindre du vil lave slave arbejde efterfølgende.

God fornøjelse
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2008 - 09:43 #7
Hvis du vil have hjælp står jeg gerne til rådighed via msn.
Avatar billede koden Novice
17. januar 2008 - 09:50 #8
tak fot tip... jeg vil prøve. Er desværre ikke på MSN (endnu).
Det jeg er i gang med er et nyt forum. det gamle kører fint på et andet domæne.

Det er bare de samme filer jeg genbruger fra PHP zip filen.

det du skriver er:
lav forum mappe under domæne
upload alle filer til den fra zip filen
kør install.php fra forum/install mappen eller i en browser?
Indtast mine oplysninger og så skal det virke?
Skal jeg slette install eller andet når det virker?
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2008 - 10:06 #9
ja, af sikkerhedsmæssige oversager bør du slette eller omdøb install mappen
Avatar billede koden Novice
17. januar 2008 - 22:42 #10
Prøv at se det her svar fra surftown:
------------------------------
Jeg ser først nu, at du har et webhotel, der ligger på en Windows server. Du kan derfor ikke få et PHP-baseret forum til at virke med dit webhotel. I stedet skal du finde et ASP eller ASP.NET baseret forum at installere.

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at skrive igen.
--------------------------------------

Kan de ikke bare flytte det til linux?

jeg vil helst ikke over i asp da det sikkert er et andet forum og jeg gider ikke sætte mig ind i det, når jeg kender PHP.
Hvad er mine muligheder?
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2008 - 23:47 #11
Du skal nok spørge surftown omkring din muligheder. få penge retur hvis de yder moneyback - eller overflytte domainen fra windows til linux.

Der findes en masse asp og asp.net baseret fora der er bedre en phpbb og kan en masse,.. men hvis dit behov er phpbb, så hold dig til det :)
Avatar billede koden Novice
18. januar 2008 - 11:00 #12
jeg ved nok ikke hvad mit behov er. jeg kender bare PHP, men hvis asp ikke er sværere og oven i købet bedre...så...??
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2008 - 11:07 #13
det er ikke bedre eller mindre bedre . det kommer an på dit behov. PHPBB er stor og meget kendt. du kan få en masse templates, mods, osv ..

jeg vil anbefale du holder til phpbb hvis du har arbejdet med det.
Avatar billede koden Novice
18. januar 2008 - 11:17 #14
jeg takker for rådgivning :-)
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2008 - 11:18 #15
det var så lidt da :) Tak for point 