Avatar billede lassegrubbe Nybegynder
16. januar 2008 - 22:51 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at loade min Flash hjemmeside. Den går i stå.

Jeg har lavet en hjemmeside i Flash, men jeg (og andre brugere) har problemer med at loade siden. Den går i stå i ca. 20 sekunder, mens den loader enten side 5, 6 eller 7 (oftest side 6). Det er ikke størrelsen på .swf filerne der er problemet - den største er på ca. 30 KB, og de fleste af dem er kun på 12 - 16 KB.
Jeg har prøvet alt (vil jeg mene), herunder bl.a.:
Tilføje en ekstra .swf og .fla fil til min FTP server
Fjerne musikken jeg linker til fra mit website (men ikke fra serveren) (læg mærke til at jeg skriver linker. Musikfilerne er ikke en del af swf. og fla. filerne).
Lave side 5, 6 og 7 fra bunden af (ved at bruge en af de andre sider der virker som skabelon).

Jeg har tømt min buffer (cleared cachen) flere gange, for at tjekke om fejlen er udbedret, og at det faktisk ikke bare er min computer der har gemt siden da fejlen var der.
Håber virkeligt meget på lidt hjælp fra nogle af alle jer eksperter :-)
Avatar billede andersbro Nybegynder
17. januar 2008 - 09:40 #1
Du bliver nok nødt til at lægge et link...
Avatar billede lassegrubbe Nybegynder
17. januar 2008 - 09:49 #2
UPS. Det havde jeg helt glemt :-)
URL'en er: http://www.lassegrubbe.dk
Avatar billede maqhem Nybegynder
17. januar 2008 - 10:42 #3
Min gik i stå ved 6'eren først, men så gik jeg fra computeren, og nu er siden hentet. Nu henter den uden problemer.
Avatar billede andersbro Nybegynder
17. januar 2008 - 10:46 #4
OK, det ser ud til, at 7 ikke bliver loadet før din musik er loadet. Og du loader alle dine musikfiler 2 gange.
Hos mig pausede sitet i ca. 1 1/2 minut.

Dvs. det er noget med rækkefølgen af det du loader.
Plus - jeg vil anbefale, at du ikke loader musikken før du skal bruge den. Lige nu loader du mere end 10MB musik (x2), før 7.swf bliver loadet.
Avatar billede lassegrubbe Nybegynder
17. januar 2008 - 11:07 #5
maghem: grunden til at siden nu loader uden problemer hos dig, er at siden er gemt i din buffer, så computeren kan huske den.

andersbro: Hvordan kan det være at min musik loader to gange, og hvor kan du se det henne? I øvrigt burde musikken slet ikke loade, da den ikke er en del af hverken swf eller fla filerne. Musikken er placeret seperat på FTP serveren, og jeg linker kun til den.
Hvordan løser jeg så problemet - altså undgår at musikken loader før der bliver klikket på linket?
Avatar billede andersbro Nybegynder
17. januar 2008 - 11:19 #6
Jeg kan se det i Safari -> Activity.

Se screendump her:
http://funkybjarne.com/lassegrubbe.png

Det er noget med måden du definerer din musik på. Du streamer den i begyndelsen af flashen.
Kig i flash hjælpen, det er godt forklaret der.
Avatar billede lassegrubbe Nybegynder
17. januar 2008 - 13:13 #7
Jeg er kommet et godt stykke af vejen (håber jeg), men jeg har stadigvæk nogle problemer.
Jeg har loaded de 4 lydfiler ind i fire eksterne (tomme) swf filer. Det har jeg gjort ved at importere lydfilen til mit bibliotek. Give filen en "Identifier" (bruger Actionscript 2.0), og i 1. frame indtaste følgende i actionscriptet:
_root.firstSound=new Sound();
_root.firstSound.attachSound("soul");

Dette er gjort fire gange i fire forskellige swf filer. Actionscriptet ser fx sådan ud i swf fil nummer 2:
_root.firstSound1=new Sound();
_root.firstSound1.attachSound("opened");

Det ser ud til at jeg har gjort det rigtigt, for swf filerne er blevet væsentligt større nu.

PROBLEMET er nu at jeg skal have musikken loaded på en anden side. Jeg har tre knapper (play, stop, pause) til hver lydfil. Hvordan får jeg lydfilen fra swf filen til at blive afspillet, når man klikker på disse knapper? Dvs. hvad skal jeg skrive i knappernes actionscript, og hvad skal jeg eventuelt skrive i sidens (hvor knapperne er) actionscript? Jeg vil have musikken til at blive loaded når man klikker på knapperne, og ikke når man går ind på selve siden hvor knapperne er.
Ydermere vil jeg ikke have musikken til først at blive afspillet når hele nummeret er loaded (hvis det kan lade sig gøre). Musikken skal starte stort set med det samme, og så skal resten af nummeret loade mens man hører det første.
Avatar billede andersbro Nybegynder
17. januar 2008 - 14:24 #8
Jeg ville loade filerne som eksterne mp3-filer i stedet for at lægge dem i en swf. Så kan du bestemme om lyden skal streames eller ej.

var my_sound:Sound = new Sound();
my_sound.loadSound("song1.mp3", true);

Se
http://livedocs.adobe.com/flash/8/main/wwhelp/wwhimpl/common/html/wwhelp.htm?context=LiveDocs_Parts&file=00002686.html

Url'en til din mp3-fil skal være relativ fra den html-side, din flash vises på.
Avatar billede lassegrubbe Nybegynder
17. januar 2008 - 15:37 #9
Nu har jeg prøvet at fjerne alt musikken fra siden. Kan du tjekke om problemet stadigvæk er der, og om den stadigvæk loader musikken? Hvis den ikke loader musikken, og den stadigvæk går i stå ved side 7, så må det være noget andet der er galt.
Husk at cleare din cache når du tjekker efter :)
Avatar billede lassegrubbe Nybegynder
17. januar 2008 - 16:04 #10
Nu har jeg vist nok fået siden til at loade uden at musikken loader også. Så problemet med den langsomme loading er nu løst.
Nu er problemet bare at få play, pause og stop knappen til at virke.
Men det var ikke en del af spørgsmålet, så du får dine points :-)
Tak for hjælpen. Det andet må jeg selv rode med et par timer mere - og hvis jeg går helt død kan jeg altid oprette en tråd mere :)
Avatar billede lassegrubbe Nybegynder
17. januar 2008 - 16:05 #11
Hmm.. Et sidste spørgsmål. Hvor er det lige at jeg giver dig de 200 point?
Avatar billede andersbro Nybegynder
17. januar 2008 - 23:17 #12
Jeg skal vist bare lægge et svar, så kan du acceptere.
Og selv tak. Den fungerer fint her nu.