Avatar billede snappi-v Nybegynder
17. januar 2008 - 11:53 Der er 6 kommentarer

5.1 lydkort Soundblaster

Jeg har installeret et 5.1 lydkort i WIndows VIsta. Under selve configurationen i Vista, kan man få dne til at spille en lyd på alle højtalere, så der er hul igennem.

Når jeg afspillere musik i Windows Media Player, spiller den kun på 2 af dem som et 2.1 højtaler system. Det samme i itunes. Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede svelmoe Nybegynder
17. januar 2008 - 12:08 #1
ja du skal bare fravælge dine 2 front højtalere som fuldtone højtalere. Så skulle der gerne være hul igennem til alle 5 :)
Avatar billede svelmoe Nybegynder
17. januar 2008 - 12:09 #2
højreklik nede på højtaleren ved uret -> egenskaber ->opsætning af højtalere..

sorry hvis stien er lidt mangelfuld eller forkert. sidder på min arbejds pc med Xp lige nu.

Men rod lidt rundt efter det.
Avatar billede svelmoe Nybegynder
18. januar 2008 - 13:38 #3
højreklik på højtaler-> afspilningsenheder-> markerhøjtalere-> konfigurer-> tryk næste til du kommer til vælg fuldtone højtalere og fravælg alle-> udfør.
Avatar billede svelmoe Nybegynder
22. januar 2008 - 09:49 #4
fandt du det?
Avatar billede snappi-v Nybegynder
29. januar 2008 - 18:14 #5
svelmore, ja det er sat op, og når man kører testen der kommer der lyd i alle højtalerne. Problemet er når man afspiller et stykke musik, så afspiller den kun som et 2.1 sæt.
Avatar billede phm1970 Mester
13. februar 2008 - 10:49 #6
Hey .. jeg fandt noget der hed KX til min soundblaster live som slet ikke virkede under vista.... måske de kan funke til din også ?