Avatar billede wildsupra Nybegynder
17. januar 2008 - 12:00 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

strømforsyning

Min strømforsyning gik istykker igår. Så jeg har tænkt mig at købe de ny. Men jeg er helt grøn indenfor området. Hvad skal jeg tage højde for? Watts, volt osv.
Avatar billede drgonzo Praktikant
17. januar 2008 - 12:22 #1
kommer an på dit system hvor stor den skal være. Køb corsair så går du ikke galt i byen
Avatar billede wildsupra Nybegynder
18. januar 2008 - 18:34 #2
øøhh. der stod på den gamle strømforsyning "3,3V + 5V = 115 W". betyder det at den leverer 115 W?
Kan systemet gå i stykker vist jeg sætter en 400 W forsyning på?

- Ronnie
Avatar billede drgonzo Praktikant
18. januar 2008 - 18:42 #3
tror ikke det har været en 115w, den må have været mere. Der sker intet ved at sætte en 400w til den leverer kun det der er brug for
Avatar billede deboss Nybegynder
18. januar 2008 - 19:59 #4
Hvis du er en ganske alm bruger, der ikke har et stort og kraftigt grafikkort, ville jeg vælge den billigste med en 120mm blæser.

F.eks denne:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=310211

Du kan sikkert ikke finde en PSU på under 300watt - hvilket er rigeligt til alle alm PC'ere (jeg har samlet MANGE til "almindelige" PC-brugere (alle der ikke er gamere))

BEMÆRK!!!!
Hvis du har et kraftigt graffikkort, skal du ikke følge mit råd :)
Idag er det ikke CPU mv der sluger watt - det er highend grafikkort.
Avatar billede 7a300707 Nybegynder
24. februar 2008 - 00:24 #5
det sker ik noget ved hvis du sætter en for står strømforsyning i din pc den tager kun det den har brug for