Avatar billede coolcat Nybegynder
19. januar 2008 - 15:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Explorer 6.0 laver mellemrum

Jeg har lavet hjemmesiden: www.randrups.dk hvor jeg har sat en ferielejlighed i Bulgarien til salg. Problemet er, at IE 6.0 laver et mellemrum på 1-2 cm  mellem topbar og venstrebar. Det ser ikke så godt ud. Jeg får ingen fejlmelding, når jeg kører en kompabilitetstest i Dreamweaver. Det kører fint i IE 7.0.
Er der nogen der kan sige mig, hvorfor den sætter et mellemrum?
Avatar billede w13 Novice
19. januar 2008 - 16:17 #1
Skyldes det ikke:

      <tr>
        <td width="114" align="left">&nbsp;</td>
      <tr>

?
Avatar billede coolcat Nybegynder
19. januar 2008 - 17:06 #2
Nej - det er blot mellemrum inde i den tabel, jeg har lagt i ventrebaren. Problemet er, at der sættes mellemrum mellem selve venstrebaren og topbaren. Jeg kan se det ved, at "border" på ventrebaren ikke når op til topbaren. Det må altså være hele venstrebaren, som rykkes ned.
Avatar billede coolcat Nybegynder
19. januar 2008 - 17:51 #3
Hej igen
Nu har jeg fundet løsningen. Topbaren var defineret to steder. Og det ene sted var margen ikke angivet. Så sætter IE 6.0 åbenbart en defaultmargen. I hvert fald forsvandt "hullet" da jeg satte margen=0 px begge steder.
Men w13 du satte mig alligevel lidt på sporet ved din kommentar. Så smid et svar så får du point.
Avatar billede w13 Novice
19. januar 2008 - 18:05 #4
Okidoke! :) Godt, at du fik det løst!
Avatar billede w13 Novice
19. januar 2008 - 19:23 #5
Og tak for point!