Avatar billede janjacobsen Nybegynder
20. januar 2008 - 00:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Argh, skidt installation

Jeg har installeret CentOS med Trixbox og jeg har lige fået alle service til at køre perfekt. Jeg ville gerne have 1 disk med systemet på(swap og filsystem), men opdager at min Trixbox har installeret sig med swap og bootspor på den ene disk og hele filsystemet på den anden. De er på 250 Gb hver.
Kan jeg lave en partition på sda1 med alle filerne fra sdb1 og skrive i grub.conf(bootloader) at filerne ligger der?
Er der andet jeg kan gøre? Skal gøre?
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2008 - 07:53 #1
"Er der andet jeg kan gøre? Skal gøre?" Det vil blive lidt af et redigerings arbejde alle henvisninger til rodpartitionen vil jo være /dev/sdb1 - men du kan da i første omgang prøve at rette henvisningerne i /etc/fstab, måske vil det køre så
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2008 - 07:41 #2
Og hvordan gik det så??
Avatar billede janjacobsen Nybegynder
23. januar 2008 - 08:31 #3
Hej Helgec, jeg prøvede at ændre fstab. Men efterfølgende når CentOS startede op, var der for mange stier, som stadig pegede på sdb1.
Derfor lavede jeg en ny installation med kun den ene harddisk først. Jeg fandt da også ud af at man faktisk havde mulighed for at partionere i installationen(flovt)...

Jeg fik det hele til at spille i går aftes. Nu har jeg 17070 bogomips mod før 3500 bogomips :-)
Tak for hjælpen! Jeg håber at du smider et svar..
Avatar billede janjacobsen Nybegynder
14. februar 2008 - 16:31 #4
Smider du et svar?
Avatar billede janjacobsen Nybegynder
03. august 2008 - 22:49 #5
Nå, men tak for hjælpen...