Avatar billede meilbak Nybegynder
20. januar 2008 - 20:31 Der er 6 kommentarer

Coppermine - PHP does not have MySQL support enabled

Hej med jer

Har følgende problem.
Har lige installeret Mysql 5.0.45, PHP 5.2.5 og coppermine
Har lavet en ny webserver i IIS'en (Version 6 sp2) og kommer frem til installations siden. Indtaster mine info og får følgende fejl:

PHP does not have MySQL support enabled

Har I nogle ide om hvad der kan være galt???
Har lavet en ny DB inde i Mysql's cli og den er ok (kan se der er oprettet et bib osv.

Hvad laver jeg forkert??? Har lagt pgp bib ind i windows strengene.

På forhånd tak
Carsten
Avatar billede arne_v Ekspert
20. januar 2008 - 20:35 #1
Check din php.ini og se om load af mysql extension er aktiveret !
Avatar billede meilbak Nybegynder
20. januar 2008 - 20:38 #2
Hvordan gør jeg det? kan ikke finde noget der heder "mysql extension " i php.ini filen.
Er desværre lidt ny i dette her :-(
Avatar billede meilbak Nybegynder
20. januar 2008 - 20:41 #3
Har følgende i min ini:

[MySQLi]

; Maximum number of links.  -1 means no limit.
mysqli.max_links = -1

; Default port number for mysqli_connect().  If unset, mysqli_connect() will use
; the $MYSQL_TCP_PORT or the mysql-tcp entry in /etc/services or the
; compile-time value defined MYSQL_PORT (in that order).  Win32 will only look
; at MYSQL_PORT.
mysqli.default_port = 3306

; Default socket name for local MySQL connects.  If empty, uses the built-in
; MySQL defaults.
mysqli.default_socket =

; Default host for mysql_connect() (doesn't apply in safe mode).
mysqli.default_host =

; Default user for mysql_connect() (doesn't apply in safe mode).
mysqli.default_user =

; Default password for mysqli_connect() (doesn't apply in safe mode).
; Note that this is generally a *bad* idea to store passwords in this file.
; *Any* user with PHP access can run 'echo get_cfg_var("mysqli.default_pw")
; and reveal this password!  And of course, any users with read access to this
; file will be able to reveal the password as well.
mysqli.default_pw =

; Allow or prevent reconnect
mysqli.reconnect = Off

[mSQL]
; Allow or prevent persistent links.
msql.allow_persistent = On

; Maximum number of persistent links.  -1 means no limit.
msql.max_persistent = -1

; Maximum number of links (persistent+non persistent).  -1 means no limit.
msql.max_links = -1
Avatar billede arne_v Ekspert
20. januar 2008 - 20:47 #4
I din php.ini ret fra:

;extension=php_mysql.dll

til:

extension=php_mysql.dll
Avatar billede arne_v Ekspert
20. januar 2008 - 20:48 #5
fra

;extension=php_mysqli.dll

til

extension=php_mysqli.dll

hvis du bruger mysqli.
Avatar billede meilbak Nybegynder
20. januar 2008 - 21:03 #6
Har søgt inde i min ini fil, men kan ikke finde noget af det...

Har ogsø sogt på serveren efter de to forskellige dll filer, men kan heller ikke finde dem. Har jeg glemt og installere noget?