Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2008 - 00:21 Der er 16 kommentarer

Hvorfor larmer min computer så meget

Hvorfro larmer min computer så meget. har en 650 w super silence i

Heatpipe køler på processor

Grafikkort kommer der ingen lyd fra. det lyder som om det kommer fra processor køleren. Kan det hjælpe og sætte køler pasta på.
Avatar billede off-line Nybegynder
21. januar 2008 - 00:51 #1
Køle pasta nej. Men hvis cpu ventilatoren larmer, og den ikke er snavset,
så kan du jø købe en støjsvag ventilator og sætte på i stedet.
Avatar billede drgonzo Praktikant
21. januar 2008 - 06:09 #2
der skal altid være kølepasta mellem cpu og køler. Men du skal nok have en støjsvag køler til cpu
Avatar billede Beach Mester
21. januar 2008 - 22:14 #3
Det er mega vigtigt at der er kølepasta imellem cpu og kølehovedet. Læs evt. denne artikkel--->
http://www.tweakup.dk/article/1350/dk/

Uden pasta skal blæseren på kølehovedet jo arbejde meget mere end ellers nødvendigt, da cpuén ikke kan komme af med varmen. Så her vil du vinde meget.

Som jasveg skriver, kan snavs i selve blæseren også være en faktor der får det hele til at larme mere. Enten en grundig rengøring af blæseren eller udskiftning til en mere stæjsvag kunne også være en løsning nu du alligevæl har skilt maskinen ad for at ligge kølepaste på cpu:-)
Lidt info omkring støv i computeren og følgende overophedning--->
http://www.tweakup.dk/article/1202/dk/

//Beach
Avatar billede off-line Nybegynder
21. januar 2008 - 22:33 #4
Når jeg skrev "Køle pasta nej" betød det selvfølgelig ikke, at jeg mente, der
ikke skulle være køle pasta på cpuén. Det gik jeg ud fra at der var.
Så jeg forstod spørgsmålet som: Vil det hjælpe at skifte køle pasta.
Så hvis der virkelig ikke er køle pasta på, så jo gør endelig det. MEN gør det
rigtigt. Det skal kun være en tynd film for at dægge microskopiste sprækker i
materialet. Hvis man smører et tykt lag på, virker det isolerende, og cpuén kan
ikke komme af med varmen. Altså et tykt lag køle pasta er værre end slet ingen.
Avatar billede off-line Nybegynder
23. januar 2008 - 18:05 #5
Fandt du ud af noget?
Avatar billede drgonzo Praktikant
23. januar 2008 - 18:26 #6
jasveg har helt ret, for meget pasta er værre end slet ingen
Avatar billede off-line Nybegynder
04. februar 2008 - 13:43 #7
Er det ikke på tide at lukke her?
Avatar billede drgonzo Praktikant
04. februar 2008 - 14:11 #8
eller bare lidt respons (ikke den til håret) ;)
Avatar billede Beach Mester
04. februar 2008 - 23:25 #9
mentiom--->
Du blev oprettet som medlem af Eksperten søndag, 21. august 2005, kl. 21:24

Du har siden denne dato oprettet 54 forskellige spørgsmål...

Du har ikke lukket et eneste af de 54 spørgsmål, og uddelt point til de mennesker der med deres tid og venlighed forsøger at hjælpe dig med dine problemer.

Du har siden søndag, 21. august 2005, kl. 21:24 ikke svaret på så meget som et eneste spørgsmål fra andre.

Du har siden søndag, 21. august 2005, kl. 21:24 lagt en kommentar på hele 2 spørgsmål, som forøvrigt er nøjagtigt samme svar: Onlinesalg.dk

Det kan godt være du ikke er klar over det, men her på Eksperten der må man både give og tage. Give i form af svar og hjælp til andre eksperter, mod til gengæld at andre så også ønsker at hjælpe dig når du selv har problemer.

Hvis du har tænkt dig at fortsætte med bare at oprette en masse spørgsmål, men aldrig afslutte disse med at uddele de point du har lagt op til, så skal du nok ikke regne med at der er ret mange der fortsat ønsker at dele deres ekspertviden ud til dig.

Mit forslag er derfor at du lige smutter ind på dette link--->
http://www.eksperten.dk/list.phtml?spm_part=mentiom&status_1=on&status_2=on&status_3=on&status_4=on
...Og lukke nogle af alle de spørgsmål du har liggende.
Derfra må vi så håbe at der stadig er mange eksperter der ønsker at bruge deres fritid med at afhjælpe nogle af alle dine problemer;-)

//Beach
Avatar billede drgonzo Praktikant
04. februar 2008 - 23:32 #10
Beach - Jeg står op og klapper. Flot og velformuleret indlæg.
Avatar billede Beach Mester
05. februar 2008 - 00:40 #11
Takker *S*
Håber også det falder i mentiom´s smag:-)

//Beach
Avatar billede off-line Nybegynder
05. februar 2008 - 01:36 #12
Helt enig. Og hvis mentiom fortsat udviser manglende respekt for de som forsøger
at hjælpe ham, bør han udelukkes fra fremtidig hjælp.
Jeg havde desværre ikke selv set det, så havde jeg bestemt ikke lagt en kommentar.
Avatar billede Beach Mester
26. februar 2008 - 00:52 #13
Avatar billede Geo" søster Praktikant
16. april 2024 - 08:25 #14
Når en pc brummer hjælper det at at bruge sprayduster i lukket tilstand kan købes på nettet til 49 kr  der er til flere gange den fra dataline bruger jeg selv . Vil hermed gerne stille ? hvordan åbne en lenovo i tilfælde af det bliver nødvendigt med kølepasta???
Avatar billede kurtba Ekspert
16. april 2024 - 21:58 #15
Der er ingen grund til at komme med en løsning til et spørgsmål som er stillet i 2008. Pgl. er nok kommet videre med sit problem.
Dernæst skal du starte en ny tråd, hvis du har et spørgsmål.
De fleste vil springe denne tråd over, da den er så gammel. Det er ikke alle, der er lige så nysgerringe som mig.
Endelig kræver dit spørgsmål flere oplysninger, før du kan forvente et svar.
Er det en bærbar? er det en stationær? Hvilken model? Hvad skal have kølepasta og hvorfor?
Lenovo har lavet tusindvis forskellige pc.er, og de åbnes ikke alle på samme måde.
Avatar billede Geo" søster Praktikant
17. april 2024 - 21:40 #16
Var nu fordi jeg hade et? under dette emne, det er en bærbar, kan vel kun åbnes under køleren alle er med skruer i bunden.for sat god aften.